Most azonban Sean Brennan, a Bethesda Europe általános igazgatója interjút adott a gamesindustry.biz játékipari szakportálnak abból az apropóból, hogy egy éves lett az amerikai vállalat európai leánya — ennek a térfoglalásnak volt egyébként egyik eleme az angol stúdióval kötött megállapodás is. A beszélgetés főleg az öreg kontinens meghódításáról szólt, főleg persze a Fallout 3 fényében (750 ezer példány csak az Egyesült Királyságban, közel kétmillió Európa-szerte), illetve a kiadó azon szándékáról, hogy már 2010-ben három AAA kategóriás játékot dobjanak piacra, és ezt aztán évente megismételjék – persze nem mindet saját fejlesztésben; ilyen lesz a nemrég bejelentett, az Obsidian által hegesztett Fallout: New Vegas, vagy épp a már említett új Splash Damage játék.

Az Enemy Territory és az ET: Quake Wars fejlesztőcsapatának új produktumáról csak annyit árult el Brennan úr, hogy egy FPS lesz, és hitük szerint „genre-braker” és „killer app” (azaz a műfaján belül forradalmi, illetve olyan termék, amely miatt megéri konzolt vásárolni, gépet fejleszteni), minőségét tekintve pedig a Fallout 3 szintjére lőtték be, és rengeteg erőforrást (magyarán pénzt) öltek bele. Sajnos ennél többet nem mondhatott el, ugyanis szavai szerint annyi innovatív elem van benne, hogy nem akarják túl korán leleplezni, nyilván azért, nehogy valaki „ihletet merítsen” belőle, de az E3-on már bemutatják. Amit szintén tudni lehet, az az, hogy az eddig elsősorban PC-központú Splash ezzel a címmel akar betörni a multiplatform piacra (bár ugye az ET:QW is megjelent X360-ra és PS3-ra, de ezeket a portokat külsős csapatok készítették).

Hogy azért nem beszélhet teljesen haza vagy a levegőbe az igazgató úr, annyit hozzáteszek, hogy tényleg elképesztő minőségű toborzást hajtott végre a Quake III modok faragásából mára alaposan, a szigetország meghatározó stúdiójává kinőtt angol team, egyértelműen a Bethesdának köszönhetően: tavaly októberben leszerződtették a Heavenly Swordöt fejlesztő Ninja Theory londoni külsős cégéből Dean Calver és Mark Lack urakat, övék lett a Mass Effect és a Timesplitters programozója, Oliver Jauncey, a World in Conflict tervezője, Mattias Engstrom, valamint a Black és a Harry Potter címek műszaki igazgatója, Fabio Bonvicini is. December elején újabb bombát hajítottak be:  Richard Ham, a Fable II vezető tervezője a Lionhead csúcsjátékának befejezése után ugyancsak aláírt hozzájuk, kreatív igazgatói státuszba. Alig két hónapja, március elején mindezt sikerült überelniük, amikor bejelentették: csatlakozott hozzájuk egy másik „killer app”, a Killzone 2 vezető pályatervezője, Neil Alphonso is (ő egyébként benne volt az első Splinter Cellben és a Shadows Ops: Red Mercuryban, sőt, a Duke Nukem Foreverben is). Nos, egy ilyen csapattal szerintem minden esély megvan arra, hogy tényleg valami ütőset hozzanak össze, és ha mindehhez egy akkora cég, mint a Bethesda biztosítja az erőforrásokat, plusz felügyeli a minőséget, kezdhetünk hinni Sean Brennan fenti megfogalmazásában...

(A lenti képek csak illusztrációk, és természetesen a Quake Warsból származnak!)