A kiadó a hivatalos közleményeiben cáfolta, hogy komolyabb probléma volna, azt viszont elismerték, hogy átszervezik a vállalatot, mégpedig olyan módon, hogy eltávolodjanak a licenc alapú fejlesztésektől. Ennek hozománya az volt, hogy két ausztrál stúdiójukat, név szerint a THQ Studio Australiát és a Blue Tongue-ot bezárták, ezzel utcára téve mintegy 200 embert -- a lejtmenetnek azonban még itt nincs vége.
Tegnap megtudtuk, hogy a cég lekerülhet a tőzsdéről, mivel a részvényeik nagyon keveset, közel 70 centet érnek (évekkel ezelőtt 30 dollár körül mozgott az árfolyam), ma pedig az is kiderült, hogy további 170 embert fog elbocsátani a cég. A leépítésről egy független szakértő, Kevin Dent számolt be, s nem csupán pletykaként, hanem biztos tényként közölte mindezt, sőt hozzátette, hogy a felső vezetésben is vannak áldozatok, például a technológiai fejlesztésekért felelős alelnök, Mark DeLoura is távozik.
Arra a kérdésre, hogy miként került ilyen szorult helyzetbe a cég, nehéz volna egyszerű választ adni, de a magyarázatot a vezetőség rossz döntéseinek és a hanyatló casual-piacnak a kombinációja körül kell keresni, az így kialakult gödörből pedig nagyon nehéz lesz kimászni. A cégnek persze vannak ígéretes, a közeljövőben megjelenő játékai, például a Metro: Last Light, a Darksiders II, a South Park: The Game, a későbbiekben pedig az inSANE, a Devil's Third és a Warhammer 40,000: Dark Millennium Online, ugyanakkor a uDraw és a Red Faction: Armageddon buktája csak tetézte a bajt.
Tegnap megtudtuk, hogy a cég lekerülhet a tőzsdéről, mivel a részvényeik nagyon keveset, közel 70 centet érnek (évekkel ezelőtt 30 dollár körül mozgott az árfolyam), ma pedig az is kiderült, hogy további 170 embert fog elbocsátani a cég. A leépítésről egy független szakértő, Kevin Dent számolt be, s nem csupán pletykaként, hanem biztos tényként közölte mindezt, sőt hozzátette, hogy a felső vezetésben is vannak áldozatok, például a technológiai fejlesztésekért felelős alelnök, Mark DeLoura is távozik.
Arra a kérdésre, hogy miként került ilyen szorult helyzetbe a cég, nehéz volna egyszerű választ adni, de a magyarázatot a vezetőség rossz döntéseinek és a hanyatló casual-piacnak a kombinációja körül kell keresni, az így kialakult gödörből pedig nagyon nehéz lesz kimászni. A cégnek persze vannak ígéretes, a közeljövőben megjelenő játékai, például a Metro: Last Light, a Darksiders II, a South Park: The Game, a későbbiekben pedig az inSANE, a Devil's Third és a Warhammer 40,000: Dark Millennium Online, ugyanakkor a uDraw és a Red Faction: Armageddon buktája csak tetézte a bajt.
Nem szűnhetnek meg....................................Ugye nem?
A Warhammeres játékaikat nagyon szeretem. Kár hogy nálunk ezt nem "erőltetik"...
Sokat csak külföldről tudtam beszerezni...
A legvalószínűbb a szokásos dolog. A pénz a fejesek zsebébe és magánbankszámláira folyik, és nem marad annyi, hogy a céget életben tartsa. Fogadni mernék, hogy nem éheznek.
A legelső THQ-s játékom a Red Faction volt, imádtam és imádom, szívesen veszem elő újra, de sajnos csak az első két része tudott megfogni, a sandbox/TPS-re váltás nem jött be. A többi játékukkal nem igazán játszottam, de a Metro érdekelne még.
Én a Titan Questet szerettem anno. Jó kis játék volt.
Reméljük nem veszik oda végleg!
Van pár figyelemre méltó jó címük az is biztos! pl.: Metro, Darksiders..
Másrészről viszont más kiadóknak most ideális célpont lehet. Felvásárolni a részvényeket, ezzel megszerezve a címeket, majd leépíteni az egészet... (Tudom, nem egy etikus dolog, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy valaki megtegye.)