Izgalmas hétvége áll mögöttünk, ami tartogatott egy-pár meglepetést. Ugyan tudtuk, hogy a Naughty Dog szeretné elkészíteni a The Last of Us folytatását, de álmunkban sem reméltük, hogy azt az idei PlayStation Experience-en bejelentik. Azt is tudtuk, hogy jön az Uncharted 4-hez egy kampány DLC, de arra nem számítottunk, hogy az Uncharted: The Lost Legacy ez végül önálló játékként jelenik majd meg.
De ami a hétvégén az abszolút meglepetést okozta, az a Mechwarrior 5: Mercenaries bejelentése volt. Még csak nem is sejtettük, hogy a Piranha Games a Mechwarrior Online-on túl más játékot is farigcsál a témában. Erre puff, egy kellemesen hosszú gameplay-videóval megmutatták, hogy bizony készül az új, csak az egyszemélyes kampányra fókuszáló, szám szerint ötödik Mechwarrior. És a Piranha Games elnökével, Russ Bullock-kal elbeszélgető PC Gamernek hála, azóta több dolog is kiderült róla. Lássuk hát, mi az.
A végtelenbe és tovább!
Bullock nem rejtette véka alá, hogy a MechCon 2016-on bemutatott live demo csak a bejelentésre készült, és a 2018-ban érkező Mechwarrior 5: Mercenaries valójában még kezdetleges állapotban leledzik, sok munka van még vele. De szeretnék a rajongók minden igényét kielégíteni, így ők is magasra tették azt a bizonyos lécet.
A tervek szerint a Mechwarrior 5 egy sandbox játék lesz, a játszóterünk pedig az Belső Szféra (Inner Sphere), az űr egy igen nagy szeglete, ami körbekeríti a Földet. Bár lesznek a történet által meghatározott momentumok, a játék nagyjában mi dönthetjük el, hová megyünk, melyik házért harcolunk (elvégre, zsoldosok vagyunk) és hogyan szereljük fel katonáinkat.
A játék teljesen önálló lesz, nem kap semmiféle mikrotranzakciót, sőt, olyan keretek között sem akarják megjelentetni, mint a Steam Early Acces. Vagyis csak akkor játszhatunk vele, ha készen lesz. Ahogy Bullock mondta: „kifizeted a teljes árat, és tiéd a játék, végeztél.”
Zsoldosnak lenni élvezett
A játék története 3015-ben veszi fel a fonalat, a Harmadik Örökösödési Háború (Third Succession War) idején, viszont nem fog ebben az egy évben ragadni. Éppen ellenkezőleg, a cselekmény mintegy 34 évet ölel fel, vagyis 3049-ben ér véget, amikor is a klánok betörnek a Perifériára (Periphery).
A hosszú idővel azt akarják érzékeltetni, hogyan fejlődik nem csak a világ, de mi magunk is. A legelső küldetést úgy építették fel, hogy újoncként elsőre minden szépnek tűnik, aztán rádöbbenünk majd, hogy az 500 éves csatamechünk (mondjuk a videóban szereplő Shadowhawk) csak félig működik, alig van erőforrásunk és elég lőszerünk ahhoz, hogy legalább az első missziót sikerre vigyük. Innen viszont a hosszú kampány alatt feltornászhatjuk magunkat odáig, hogy a végén már nem csak a legjobb mechában szállhatunk harcba, de akár egy századnyi elit zsoldosnak és mech-nek is parancsolhatunk. Ráadásul az, hogy éppen melyik évben járunk, azt is befolyásolja, milyen fegyverekkel és mechákkal harcolhatunk.
A csaták amúgy hasonlítanak majd a Mechwarrior Online ütközeteire. Jelenlegi célkitűzésük, hogy minimum 12 versus 12 meccsek álljanak fel, viszont mivel itt az ellenséget és a barátokat is MI fogja irányítani, még kérdéses, hogy ezt el tudják-e érni – mivelhogy az MI momentán még nincs fejlesztés alatt.
A csaták a Belső Szféra különböző bolygóin fognak zajlani. A program egy magot fog használni, amire rágenerálja a pályákat különböző, változatos tényezők alapján. Persze ezeken a terepeken nem csak a csatamech-ek lesznek az egyedüli harci gépek, találkozhatunk másfajta felszíni járművekkel, repülőgépekkel és gyalogsággal is.
A mech jött, a menedzs ment
A Piranha Games egyik célja, hogy egy igen mély Battletech-menedzser programot fabrikáljanak a Mechwarrior 5-ből. Aki emlékszik még a régi részekre, az tudja, hogy ott is elég részletesen építhettük fel a harci robotjainkat, meghatározhattuk a fegyvereiket, a páncélzatukat, a kiegészítő eszközöket, és ha jól rémlik, a vége felé már a mechákat hajtó motorokat is (rég játszottam Mechwarriorral…). Na, ezt szeretnék megismételni, továbbfejleszteni és kibővíteni.
A Mechwarrion Online-nal ellentétben a Mechwarrior 5 esetében a Piranha Games célja egy afféle „variáció-bázisú szabad kereskedelmi rendszer” megteremtése, ami a leírtak alapján azt jelenti, hogy robotjainkat sokkal változatosabban alakíthatjuk át saját igényeinknek, és ezáltal sokkal egyedibbek is lesznek, mint az Online-ban, vagyis az azonos kategóriájú gépek nem fognak annyira hasonlítani egymásra.
A játék gazdasági része Bullock elmondása alapján eléggé összetett lesz. Nem fog annyiban kimerülni, hogy rányomunk a „javítás” gombra, aztán semmi mással nem kell foglalkoznunk. A piaci ár és kínálat függni fog az adott évtől és attól is, melyik bolygón akarunk vásárolni, ráadásul nem csak a saját mech-ünket, de a felbérelt zsoldosokat szintén istápolni kell. Ugye nekik munkadíjuk van, emellett a felszereléseikről és mechájukról is gondoskodnunk kell.
Szóval nagyon úgy tűnik, sokat fogjuk számolgatni a c-billt (fizetőeszköz a BattleTech-univerzumban), hiszen annak értéke dinamikusan változik majd, és nem lesz mindegy, hol, mikor és mire költjük el a nehezen megszerzett pénzt. Bullock példának a Külső Perifériát (Outer Periphery) hozta, ahol nem fogunk rálelni azokra a kiváló minőségű cuccokra, amikkel tömve vannak a Belső Szféra piacai, ahol viszont minden drágább lesz.
Szerencsére nem mindig kell majd pénzt költenünk, ugyanis a roncsmentés is igen fontos szerepet kap a játékban. A korábbi játékokhoz hasonlóan érdemes lesz odafigyelni, mennyire zúzzuk le az ellenfél mecháját, mert értékes alkatrészeket menthetünk ki a roncsból. Értelemszerűen egy darabokra robbantott gépből kevesebb hasznos cucc szedhető ki, mint mondjuk egy olyanból, aminek csak a pilótafülkéjét olvasztottuk szét lézerrel.
Csatamech-ekkel teli jövő
BattleTech-rajongónak lenni most nem lesz rossz. 2017-ben jön a BattleTech című TBS, ami a MechCommandert igyekszik megidézni, 2018-ban pedig a Mechwarrior 5: Mercenaries. Ez már csak azért is fontos, mert a 2000-es Mechwarrior 4: Vengeance és a 2001-es MechCommander 2 óta nagyon sok víz lefolyt a Dunán, egy teljes nemzedék nőtt fel, akiknek sosem volt szerencséje ezekhez a játékokhoz. Oké, ott a Mechwarrior Online, de ez a sorozat valahogy single-ben az igazi, és ezt a Piranha Games is jól tudja: "mindig úgy éreztük, hogy a Mechwarrior Online nagyjából a fele a Mechwarrior-piacnak. Egy hatalmas része várja a singleplayer élményt" - zárta gondolatait Bullock.
A jövőre érkező Battletech játék pedig körökre osztott játék lesz. Így szerintem nem igazán hasonlít majd az általam imádott MechCommander két részére! De azért abban a projectben is bízom. Már a kickstarteres gyűjtésből is kivettem a részemet...
Mad Cat forever :D .
Szóval bennem a nosztalgia elég erős vágyakat hagyott, hogy mit szeretnék látni, és remélem nem egy modern ugri bugri lesz belőle. Maradjanak a mostani bemutató irányába és tetszeni fog!