• Milliárdokat termelt a Fortnite
  • A mobil és a free-to-play a vezető szegmens

A játékpiac tavalyhoz képest tovább nőtt, már ami a bevételeket illeti, az egyes szegmensek arányai nem változtak jelentős mértékben, megnevezésükkel ellentétben továbbra is a free-to-play játékok hozzák a legtöbb hasznot. Lássuk először, hogy az egyes platformok bevételei miként alakultak.

2018-superdata-market.jpg2018-superdata-revenue-split.jpg

A siker relatív, de a kiadók leginkább pénzben mérik, az ő szemszögükből nézve pedig a Fortnite roppant sikeresnek mondható. A SuperData évet összesítő adatai alapján ez az egyetlen játék dollármilliárdokat termelt, hogy pontosabbak legyünk nagyjából 2,4 milliárd dollárt, ami emberi pénzben kifejezve közel 675 milliárd (!) forint. Meg se merjük saccolni, hogy hány ötöslottó főnyereményt kalapoztak össze a játékosok az alapvetően free-to-play cím javára. 

superdata-2018-f2p.jpg

Azért a prémium, vagy ha úgy jobban tetszik AAA játékoknak sincs oka panaszra, 2018-ban 10%-kal nagyobb bevételt hozott ez a kategória, mint megelőző évben. Ezen lista élén a Playerunknown’s Battlegrounds, mely valamivel több, mint 1 milliárd dollárt hozott a konyhára.

superdata-2018-premium.jpg

Mindent összevetve az idei év volt az ipar legjobb éve, és jövőre további növekedést prognosztizálnak. Ebbe beletartozik a VR és AR hardverek és játékok szegmensének további növekedése, melyek lassan, de biztosan megvetik lábukat és egyre keresettebbé válnak.