- Mike Wilson szerint kegyetlenül sokat kell dolgozni a játékfejlesztőknek
- Ez nagyrészt a szakszervezetek hiányára vezethető vissza szerinte
- Példának a Hotline Miami fejlesztőit hozza fel, akik kórházba is kerültek
A Warhammer 40k: Inquisitor – Martyr késésének kapcsán a Neocore Games tett egy érdekes kijelentést, miszerint a fejlesztők heti 90 óránál is többet dolgoznak majd, hogy időben kész legyen a játék. Bár a stúdió azóta jelezte, hogy ez csak egy vicces túlzás volt a részükről, a Devolver Digital társalapítója, Mike Wilson, szerint egy nagyon is valóságos problémáról van szó.
Wilson egy interjúban arról beszélt, hogy a heti hét napos munka több hónapon keresztül egyáltalán nem szokatlan jelenség a játékiparban, főleg közvetlen az egyes címek megjelenése előtt. Szerinte ez egy olyan probléma, ami már jó ideje jelen van, de mégse akaródzik róla senkinek sem beszélni. Ő személy szerint már négy embert látott kórházba kerülni a stressz miatt, miközben megpróbáltak befejezni egy játékot, köztük a Hotline Miami két megalkotóját is.
És hogy mi lehet a megoldás? Wilson szerint az már egy jó lépés lenne, ha a nagyobb stúdiók elfogadnák, hogy a több munkaóra sokszor a fejlesztett játék rovására megy. Ahogy ő fogalmazott:
„Szomorú, de így kell beszélni ezekkel a nagy cégekkel. Meg kell mutatni, hogy mennyire fogja érinteni a bevételeiket, vagy hogy mennyit spórolhatnak a biztosításon.”