Mijamotó büszkén mutatja a 3DS-t

Ma ünnepli 60. születésnapját Mijamotó Sigeru játéktervező, akit Mario és Zelda atyjaként tisztel a világ. Mijamotó annak idején teljesen véletlenül sodródott bele a játékiparba, manga- és anime-rajzoló szeretett volna lenni, de mivel a rajztehetsége nem volt elég a munkához, 1977-ben az apja révén került a Nintendóhoz, ahol műszaki kütyük megtervezése volt a feladata.

1980-ig nem is igen rukkolt elő semmi nagy dologgal, de abban az évben az amerikai leányvállalat elrontott valamit, és kétezerrel több Radarscope arcade-masinát rendelt, mint amennyire szükség volt. Hogy a sok drága gép ne menjen kárba, Mijamotó kapta a feladatot, hogy készítsen rájuk valami mást, aztán lesz, ami lesz. Sigeru kedvenc filmjéből, az 1933-as King Kongból, illetve a Szépség és a szörnyeteg című meséből merített ihletet -- ebből született a Donkey Kong, a többi pedig már történelem.

Mijamotó saját bevallása szerint máig nem ért a programozáshoz, ő mindig csak az ötleteket szállítja, melyeket később a szakemberek valósítanak meg. Ma már ez mindenütt így megy, de a '80-as évek elején forradalmi munkafolyamat volt az ifjú játékiparban. Játékai és sorozatai a világ egyik legbefolyásosabb cégévé segítették a Nintendót, mely pont ebben a hónapban rukkol elő sokadik konzoljával, a Wii U-val. Mijamotó ráadásul mind a mai napig aktív: legutóbbi bejelentett projektje a zseniálisnak ígérkező Pikmin 3, és titokban már egy nagyszabású Zeldán is dolgozik az új gépre.

Boldog szülinapot, Sigeru, legyél még velünk sokáig!