
Harris ígérete szerint nem fog visszaélni a hozzá érkezett levelekkel, és azt is megígérte, hogy mindet elolvassa, ami különösen nagy teljesítmény, tekintve a beérkezett irományok mennyiségét. Elmondása szerint szinte mindenki bőbeszédűen írta ki magából a gondokat, senki sem írt száz karakternél kevesebbet.
Talán nem meglepő, hogy sok ember a pénzt hozta fel indokként. Amerikában 60 dollárt kérnek egy játékért, nálunk helyenként valamivel 10 000 forint feletti összeget csengetünk ki. A levélírók és hozzászólók között nagyjából egyforma arányban voltak kereset nélküli fiatalok és dolgozó felnőttek, már ha hinni lehet annak, amit a levelek írói állítanak.
Mások a játékok minőségét kifogásolták. Sokan a játékok bugjait, rossz játékmenetét, irányítást és grafikáját hozták fel példaként. A demókkal is gondjaik voltak, mivel azok rövidek és nem nyújtanak igazi betekintést a játékba, ezért „kénytelenek” letölteni a teljes verziót. Sokan leírták azt a bosszantó esetet, hogy egy játékot csak azért vettek, meg mert nagy volt körülötte a felhajtás, aztán csalódniuk kellett.
A legtöbb embernek a játékokba beépített DRM, vagyis digitális másolásvédelem szúrta a szemét. Ebben a témában érkezett a legtöbb levél és hozzászólás, és Harris elmondása szerint a többség nagyon értelmesen és jól fogalmazta meg a mondanivalóját. Egyértelmű, hogy szinte senki sem szereti a DRM-et.
Sokan megdicsérték a Steamet, mert onnan egyszerű vásárolni, mások pedig bevallották, hogy mindent „lekalózkodnak”, ami nincs meg a Valve digitális boltjában.
Végül pedig voltak azok, akik egyszerűen bevallották: „igen, letöltöm a játékokat és minden mást, ami a kezem ügyébe kerül, mert tudom hogy nem fogok lebukni, és ettől jól érzem magam.” Hál' istennek ez csak a levelezők kicsiny százaléka, Harris szerint nagyjából öt százaléknyian írtak ilyesféléket.
Ezek után a tervező levonta a következtetéseket, és változtatásokat hoz, amitől azt reméli, hogy majd több ember veszi meg a játékait.
Elsőnek és legfontosabbnak a DRM eltávolítását tartja, és ennek megfelelően nem fogja használni soha többé. De itt nem állt meg, mert az egyetlen olyan játékából, amiben volt DRM, rögvest eltávolította azt.
A jövőbeli játékaihoz az ígérete szerint jobb és hosszabb demókat fog kiadni. Elmondta, hogy ezidáig direkt voltak rövidek a demói, mert egy kicsit fel akarta hergelni a játékosokat azzal, hogy hamar véget ér a szórakozásuk, abban bízva, hogy akkor megveszik a teljes játékot.
A fejlesztő az eddigi játékait 18-20 dolláros áron kínálta, de most kísérleti jelleggel a Kodus nevű, Simsre hajazó játékának árát levitte 10 dollár körülire. A készülőfélben lévő Kodus 2-t pedig az eredetileg tervezett árnál alacsonyabban küldi majd a boltok polcaira.
Harris úgy véli, fontos dolgokat tudott meg arról, miért lopják el a játékait, és reméli, más fejlesztők és kiadók is tanulnak ebből. Lehet, hogy valamikor eljön az olcsó, DRM-, és kalózmentes játékok világa, de sajnos ez nem mostanában lesz.
Igazad van, raikoh:
"Az a legjobb ,hogy töbnyire olyan emberek sírnak,hogy nincs pénzük, akik még nem dolgoznak. Ez nem egy olcsó szórakozás,soha nem volt az."
Igazad van, raikoh:
"Az a legjobb ,hogy töbnyire olyan emberek sírnak,hogy nincs pénzük, akik még nem dolgoznak. Ez nem egy olcsó szórakozás,soha nem volt az."
Egyébként én se hallottam még erről az emberről.
Egyébként én se hallottam még erről az emberről.