- A Middle-earth: Shadow of Warban nem ismételhetjük meg az elbukott küldetéseket
- Az élet megy tovább a vereség után
- Társainkat elhurcolják, a halottak halottak maradnak
- Az ellenfél pedig megerősödik
A Middle-earth: Shadow of War nem fogja támogatni, hogy kijavítsuk a játékmenet során korábban ejtett hibáinkat. Ha elbukunk egy küldetést, akkor az el lesz bukva, nincs lehetőség újrakezdeni, új módszerrel próbálkozni. Ezt a Monolith kreatív alelnökétől, Michael de Platertől és a játékban Taliont megszólaltató Troy Bakertől tudtuk meg az E3 2017 egyik színpadi előadásán, ahol a két úriember mesélt a programról, miközben az a háttérben futott.
Az alanti videóban látható példával élve: ha Talion végül eljut egy erődítmény vezéréhez, aki ez esetben az orkok között is csúfnak számító Gubu Skull Crusher, és az a nyomoronc végül nevét nem meghazudtolva szétzúzza hősünk kobakját, vége a dalnak. Bár Talion újraéled, aki ebben a küldetésben elhullott, halott is marad. Társainkat az orkok elhurcolják – szóval mehetünk kiszabadítani őket –, ők maguk pedig megerősödnek a győzelem után, Gubu pedig emlékezni fog a harcra. Ennek köszönhetően egy küldetést sosem fogunk tudni kétszer ugyanúgy végigjátszani.
Nagyon jó ötlet ez a nemezis rendszer több játékba vagy MMO-ba is bekerülhetne, de még mindig nem sikerült lemásolnia senkinek az ötletet, pedig egy COD-ot vagy egyebet agyvérzésig klónoznak. Egy leárazás során megvettem az első részt DLC-vel együtt és mai napig játszok vele, mert az ellenfelek annyira változatosak, hogy nem találkoztam kétszer ugyanazzal és úgy terelgetem őket, hogy magas szinten legyenek, mert akkor nagyobb kihívás legyőzni őket és jobb lootot is adnak.
Az új részt várom emiatt, mert végre szövetségeseid lehetnek az orkok és akkor már tényleg lesz értelme őket erősíteni. A sztori meg a többi része gyenge volt nagyon az első résznek, de a harc nagyon élvezetes és nehéz is volt.