Sokan nagyon szomorúan látták, hogy az Xbox One nem kompatibilis az Xbox 360-ra megjelent játékokkal, legyen az lemezes vagy éppen digitális kiadás. Ennek oka a két konzol felépítésében rejlő nagy különbségben keresendő: a két platform egyszerűen más alapokon nyugszik ahhoz, hogy az elődre írt játékok elindulhassanak az újoncon.

A hír hallatán sokakban megfogalmazódott a kérdés, hogy most mi lesz évek során felhalmozott játékgyűjteményükkel. Nos, a válasz egyszerű: nem kell továbbadni a régi konzolt, hanem megtartani, s az újonc mellett üzemeltetni, ha éppen egy kis nosztalgiára vágyunk -- ezt nem csak maguk a játékosok mondják az üggyel kapcsolatos beszélgetések során, hanem a Microsofttól Phil Spencer is.

„Az Xbox 360-ra írt játékok működni fognak a régi konzolon, ameddig az a konzol is elindul. Az Xbox One nem kompatibilis visszafelé, de úgy gondoljuk, hogy aki sok digitális játékot halmozott fel, az tartsa meg a régi konzolt; maradjon aktív a gép. Gondoskodtunk arról, hogy a profilod, a barátaid átjárhatók legyenek a platformok között. Nincs külön hozzáférés Xbox One-ra és Xbox 360-ra; az ismerőseim és az achievementjeim változatlanok a két gépen. Úgy gondoljuk, hogy a szolgáltatás folytonosságának fenntartása fontos dolog.”

Spencer a Gamespot stábjának nyilatkozott a konzolról, többek között a letölthető, független fejlesztők által készített játékokról beszélve. Ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy az indie szegmens részére egy óriási bejelentést tartogatnak, s azokat sem felejtik el, akik Xbox 360-on játszanak, ugyanis nekik is egy nagy-nagy meglepetésben lesz részük, egy olyanban, amiről sokan, sokat fognak majd beszélni.

Microsoft: tartsd meg az Xbox 360-ad

Xbox One -- Megjelenés: 2013 Q4