Ezzel a nem elhanyagolható kérdéssel foglalkozunk máris a bejegyzés keretei között.
Ezért kell egyre nagyobb tudatosság a vevők megtartásához
Látni kell, hogy a dráguló hirdetési költségek, a növekvő reklámzaj és az élesedő versenyhelyzet miatt egyre nehezebb új vásárlókat szerezni. Arról nem is beszélve, mennyire komoly kihívás a vásárlók megtartása.
Ezért kell tudatos stratégia, illetve olyan szoftveres megoldás, mint például a MiniCRM, mint CRM szoftver a vevőmegtartás minél kedvezőbb arányú megvalósításához. Ha mindezt megfelelő kommunikációs lépésekkel is sikerül megtámogatni, akkor kedvező esélye lehet az eredményességnek.
Pláne, mivel a hazai KKV-k többsége viszonylag gyerekcipőben jár még ezen a téren. Úgyhogy már néhány alapvető automatizmussal is diktálni, és nem követni lehet a piacot. Ehhez mutatunk mindjárt néhány javaslatot.
Mi a vevőmegtartás kulcsa a webshop egy új vásárlója kapcsán?
Mindenekelőtt az, hogy a tranzakciót követően sem szabad elengedni az illető kezét. Például ahogy megtörtént maga a vásárlás, érdemes automatizált módon személyes köszönő levelet küldeni.
Ebben elmondható a céghez kapcsolható sztori, erősíthető a vevők kiszolgálása iránt mutatott elköteleződés, egyúttal kiváló lehetőséget biztosít, hogy egy-egy ingyenes tartalmat vagy a közösségi média felületek elérhetőségeit is ajánlani lehessen az újonnan érkezett vevőnek.
A lényeg, hogy a kapcsolat mélyebb, személyesebb legyen. Így elősegíthető az újbóli vásárlás, ami további kommunikációs lépésekkel egyenes út lehet a törzsvásárlóvá alakuláshoz. Például véleménykéréssel, termékkapcsolással vagy akár hűségprogrammal.
Hogyan lehet megtartani a passzív vagy a már-már elvesztett vevőket?
Passzív vevőnek mondható, aki az utolsó tranzakciót követően egy vagy két hónapja semmit nem vett tőlünk. Őket újból a cselekvés irányába lehet terelni például a legnépszerűbb termékek ajánlásával, egyszer használatos kedvezményes kóddal vagy akár telefonhívással.
Elvesztett vásárlónak pedig azokat lehet titulálni, akik legalább 90 napja már semmiféle vételi szándékról nem tettek tanúbizonyságot. Az ő irányukba történő kommunikáció egyik célja, hogy elkezdjenek újból ránk figyelni.
Például célravezető lehet a feltűnő tárgymezők használata az email üzenetek esetében, hogy újból sikerüljön felkelteni az érdeklődést. Konzisztens és értékadó kommunikációval egy idő után elérhető, hogy újból elő vegyék a bankkártyájukat. Veszítenivaló nincs, hisz ellenkező esetben úgyse vásárolnának.