A GTA 5 kínzási jelenete felkapott, botrányos téma lett, amivel kapcsolatban sok mindenki elmondta már a véleményét -- ezt a társaságot immáron a Metal Gear Solid-sorozat vezető tervezője, Kodzsima Hideo is bővíti.
A mester a Eurogamer csapatával folytatott beszélgetése során osztotta meg véleményét a kínzási jelenetekkel kapcsolatban. Ő úgy látja, hogy ez egy szükséges dolog, s ahogy nő a játékok kifejezőképessége, ezt előbb-utóbb nem lehet elkerülni, ugyanakkor belátta, hogy nem minden játékban van szükség egy ilyenre.
Kodzsima úgy véli, hogy ha egy ilyen jelenet olyan érzelmekhez vezet, amikhez másképpen nem lehet eljutni, akkor be kell építeni. Így az ő munkájában, a 2014-ben megjelenő MGS 5-ben is lesz kínzás, elvégre a játék egyik fő motívuma a bosszú, ám leszögezte, hogy ez a szekció nem lesz interaktív, abba ugyanis már nem megy bele.