- A Metro: Exodus hatalmas pályákkal érkezik
- Ezek sokkal nagyobbak lehetnek, mint amiket a Last Lightban láttunk
- De a játék ettől függetlenül lineáris marad, nem megy el a nyílt világ irányába
A Metro: Exodus esetében helyenként elhagyhatjuk a játék védjegyéül szolgáló szűk, klausztrofóbiás járatokat, azonban a fejlesztők szerint mindez nem jelenti azt, hogy a játék nyílt világú lenne. A fejlesztők a jelek szerint megmaradtak a lineáris történetmesélésnél, mindössze annyi történt, hogy jelentősen megnövelték az egyes pályák területét.
Hogy legyen valami viszonyítási alapunk is, a játék vezető producere, Jon Bloch, elárulta, hogy amíg a Metro: Last Light esetében a legnagyobb pálya kétszáz négyzetmétert tett ki, addig a Metro: Exodus esetében két négyzetkilométeres térképekkel is összefuthatunk. Ennek megfelelően az AI-t is állították a készítők, így ellenfeleink már sokkal szabadabban mászkálnak majd a rendelkezésre álló területen, jó sok összecsapást garantálva utunk során.