Hét év és több mint 3300 játék megjelenése után a Microsoft megszüntette az Xbox 360-on futó Xbox Live Indie Games programját. A kezdeményezés 2006-ban indult el, annak érdekében, hogy független fejlesztőket csábítson az akkor frissen indult konzolra -- a program 2008-ban mutatkozott be a publikum előtt, Xbox Live Community Games néven.

A Microsoft döntése értelmében tegnap óta a fejlesztők nem vásárolhatnak új tagságot, míg, akik aktívak, azok 2016. szeptember 9-ig, tehát kereken egy évig fejleszthetik és ki is adhatják a játékaikat. A felhasználók 2017. szeptemberéig vásárolhatnak az Indie piactéren, 2017. novemberében pedig a Microsoft kifizeti a megmaradt fejlesztőket a termékeikért, még akkor is, ha nem érték el az eddigi, 150 dolláros alsó határt. Ezt követően az Xbox Live Indie Games megszűnik létezni.

A lépés várható volt, főleg az XNA fejlesztői készlet támogatásának 2013-as megszűnése, valamint az Xbox 360 egyre aktívabb hátrahagyása miatt. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy indie program nélkül marad a Microsoft. Gőzerővel működik az ID@Xbox kezdeményezés, amivel az Xbox One-ra igyekeznek minél több független fejlesztőt átédesgetni.

xbox-live-indie-games.png