Nem szabad csodálkozni rajta, hogy a Disney egyre távolabb tolódik a videojátékok egyébként burjánzó piacától. A cégnek annyi pénze van, hogy megvehetné az egész EA-t, övék a Marvel és a LucasFilm, lassan pedig olyan befolyásosak lesznek, hogy senki sem tudja felvenni velük a versenyt, ha blockbuster filmekről van szó. De a játékok, na, azok nem mennek nekik.

Persze, ebben nyilván nekik is komoly szerepük van, mert valahogy képtelenek túllépni a halálosan közhelyes Miki egér-szindrómán -- jó példa erre a középszerű Epic Mickey-sorozat is, ami legutóbb nagyot hasalt, holott a franchise mögött az egykor legendákat alkotó Warren Spector áll. A kiadó viszont nem tudja elkapni a kellő széljárást, és ezért inkább elfordul a játékok felől: ennek tünete többek között a LucasArts nem is olyan rég történt, nagy port kavart bezárása, vagy épp az EA-re átruházott Star Wars-licenc, ami megfelelő kezekben aranytojást tojó tyúk.

Ugyanakkor a számok nem hazudnak: a cég 2013-as üzleti évének második negyedéves jelentéséből kiderül, hogy mindössze egy divíziója van, ami veszteséges, és az a Disney Interactive, ami március 31-ig bezárólag 54 millió dolláros veszteséget termelt. Igaz ugyan, hogy ez a tavalyi adatokkal összevetve így is 20%-os emelkedés, de azért nem nehéz észrevenni, hogy egy több milliárd dollárral dobálózó cégbirodalomnak ez mennyire előnytelen adat. A magunk részéről már csak azon csodálkozunk, hogy még mindig áll a játékrészleg -- a Disney lépéseit ismerve valószínű, hogy már nem sokáig...