Ugyan nagyon sok pénzt fektetnek a cégek a marketingbe, ppc hirdetéskezelésbe és még sok más területbe is, mégsem járnak sikerrel, nem jönnek a számok, nem nő a bevétel. Mit lehet tenni, ha van egy ruházatot és egyéb kiegészítőket forgalmazó webáruház és emellett értékesít az üzleteiben is? A technológia folyamatosan fejlődik és ezért érdemes lépést tartani a legújabb lehetőségek kiaknázásával.
Milyen együttműködésekben lehet gondolkodni?
Általában a Facebook és a Google Ads hirdetések kezelésére érdemes szakembereket felkérni, nem szabad kísérletezni. Sokszor lehet olyan hibákat találni, hogy például alacsony a hirdetések megjelenési aránya és nagy átfedés mutatkozik egy sokkal nagyobb, de azonos területen értékesítő cég kampányaival.
Ebben az esetben az elsődleges cél az, hogy egyáltalán ne legyen találkozási pont a nagyobb cég kampányaival és emiatt ne kelljen egy marketingháborúba kezdeni, amely akár milliárdos nagyságrendű is lehet.
Fontos, hogy egy jó stratégiát alakítsunk ki
Mivel a már meglévő stratégia láthatóan nem vált be, ezért váltásra lesz szükség. Amennyiben szerencsénk van, akkor nem is beszélhetünk igazi konkurenciáról, hiszen nincs is akkora átfedés a termékek között.
Hogyan lehet kidolgozni a jó stratégiát?
Fel kell térképezni, hogy melyek azok a húzótermékek, amelyek a bevétel nagy részét hozzák be. Ezután meg kell nézni, hogy a konkurenciának pontosan mik az erősségei és a gyengeségei. Nézzük meg azt is, hogy a saját termékek közül melyek az erősebbek és hol lehet piaci előnyre szert tenni. Kulcsfontosságú, hogy meghatározzuk a célcsoportunkat.
Ezután nem marad más hátra, mint kidolgozni az új stratégiát és ennek mentén kell beállítani a Facebook kampányokat és a Google Ads hirdetéseket. Az Adlab például profi szinten foglalkozik PPC marketinggel. Mindig azokra a termékekre kell helyezni a hangsúlyt, amelyekre a célcsoportunk vágyik és a mi profitunk nagy részét is ebből generáljuk. Mindig meg kell találni azokat a termékeket, amelyekben mi sokkal erősebbek vagyunk, mint a konkurencia.
Alakítsunk ki konkrét termékportfóliókat
A termékportfóliók mindegyikére érdemes Google Shopping hirdetéseket indítani, de bevállalhatjuk a DSA és a Keresési hirdetéseket is. A Facebookon a DPA katalógust érdemes beállítani, majd ezután folyamatosan figyelni, hogy a különféle kampányok hogyan teljesítenek. Az egyes kampányoknál minden egyes beállításra figyeljünk oda, mert minden a részletekben rejlik!
Mikor tekinthetők sikeresnek a kampányok?
Természetesen a legfontosabb, hogy leverjük a konkurens cég termékeit. A mutatók jó beállítások esetén csak pozitív irányba mozdulhatnak el. A bevételnek a tavalyi évhez képest mindenképpen növekednie kell.