Ugyan nagyon sok pénzt fektetnek a cégek a marketingbe, ppc hirdetéskezelésbe és még sok más területbe is, mégsem járnak sikerrel, nem jönnek a számok, nem nő a bevétel. Mit lehet tenni, ha van egy ruházatot és egyéb kiegészítőket forgalmazó webáruház és emellett értékesít az üzleteiben is? A technológia folyamatosan fejlődik és ezért érdemes lépést tartani a legújabb lehetőségek kiaknázásával. 

Milyen együttműködésekben lehet gondolkodni? 

Általában a Facebook és a Google Ads hirdetések kezelésére érdemes szakembereket felkérni, nem szabad kísérletezni. Sokszor lehet olyan hibákat találni, hogy például alacsony a hirdetések megjelenési aránya és nagy átfedés mutatkozik egy sokkal nagyobb, de azonos területen értékesítő cég kampányaival. 

Ebben az esetben az elsődleges cél az, hogy egyáltalán ne legyen találkozási pont a nagyobb cég kampányaival és emiatt ne kelljen egy marketingháborúba kezdeni, amely akár milliárdos nagyságrendű is lehet.

Fontos, hogy egy jó stratégiát alakítsunk ki

Mivel a már meglévő stratégia láthatóan nem vált be, ezért váltásra lesz szükség. Amennyiben szerencsénk van, akkor nem is beszélhetünk igazi konkurenciáról, hiszen nincs is akkora átfedés a termékek között. 

Hogyan lehet kidolgozni a jó stratégiát?

Fel kell térképezni, hogy melyek azok a húzótermékek, amelyek a bevétel nagy részét hozzák be. Ezután meg kell nézni, hogy a konkurenciának pontosan mik az erősségei és a gyengeségei. Nézzük meg azt is, hogy a saját termékek közül melyek az erősebbek és hol lehet piaci előnyre szert tenni. Kulcsfontosságú, hogy meghatározzuk a célcsoportunkat.

adlabhu-2024-augusztus-linkmarketing-1.jpg

Ezután nem marad más hátra, mint kidolgozni az új stratégiát és ennek mentén kell beállítani a Facebook kampányokat és a Google Ads hirdetéseket. Az Adlab például profi szinten foglalkozik PPC marketinggel. Mindig azokra a termékekre kell helyezni a hangsúlyt, amelyekre a célcsoportunk vágyik és a mi profitunk nagy részét is ebből generáljuk. Mindig meg kell találni azokat a termékeket, amelyekben mi sokkal erősebbek vagyunk, mint a konkurencia. 

Alakítsunk ki konkrét termékportfóliókat

A termékportfóliók mindegyikére érdemes Google Shopping hirdetéseket indítani, de bevállalhatjuk a DSA és a Keresési hirdetéseket is. A Facebookon a DPA katalógust érdemes beállítani, majd ezután folyamatosan figyelni, hogy a különféle kampányok hogyan teljesítenek. Az egyes kampányoknál minden egyes beállításra figyeljünk oda, mert minden a részletekben rejlik! 

Mikor tekinthetők sikeresnek a kampányok?

Természetesen a legfontosabb, hogy leverjük a konkurens cég termékeit. A mutatók jó beállítások esetén csak pozitív irányba mozdulhatnak el. A bevételnek a tavalyi évhez képest mindenképpen növekednie kell.