Jesper Kyd már gyermekkorában elkezdett vonzódni a zenéhez, akkor még egy zongora segítségével ismerkedett a műfajjal. Később számtalan esztendőig klasszikus gitáron tanult húrokat pengetni, megismerte a kottaolvasás művészetét, énekelt kórusban - egy szó, mint száz, hamar szerelmesek lettek egymásba: ő, meg a muzsika. Azonban Jespernek volt egy másik szenvedélye is, a számítógépes játékok. Alig múlt el 14 éves, amikor Commodore 64 alá szerzett muzsikákat különböző demók alá, és a nevéhez fűződik a mai napig legendás Amiga demó, a Hardwired muzsikája is.
Ezután úgy döntött, professzionálisan is összeköti két szerelmét - az informatikát, és a muzsikát - és ennek szenteli az életét. Sega Genesisre szerezte első, megbecsült munkáját, majd pedig számtalan más, kisebb játékban játszott közre, ám az igazi áttörést egyértelműen az IO Interactive-val való közös munka jelentette számára. A Hitman: Codename 47 muzsikája számtalan díjat besöpört - ráadásul, dagadhat is a mellkasunk, hiszen itt a Budapesti Szimfonikus Zenekarral dolgozott együtt. Innen már nem volt megállás: jött a Hitman második része, a Freedom Fighters, valamint a Splinter Cell: Chaos Theory muzsikája is.
Jelenleg számtalan munkája van - különleges stílusát, amelyben ötvözi az elektronikus zenét a klasszikus hangszerekkel, illetve más, állítólag együtt nem túl élvezetes eszközzel, igencsak megkedvelték szerte a világon. Őt hallgathatjuk majd az Unreal Tournament harmadik része alatt, neki lesz köszönhető a Kane & Lynch zenei anyaga is, sőt, mint arról hírem elején már informáltalak titeket, ő lesz az Assasin's Creed vezető zeneszerzője is. Aggódnunk nem kell: 2006-ban MTV Video Music Awards díjat nyert, 2005-ben az angol akadémia a BAFTA díjjal jutalmazta, egy szó, mint száz, igen nívós trófeagyűjteménye van neki. Reméljük, hozza a tőle megszokott szintet, és akkor remek dallamok fogadnak majd minket a sokunk által igen csak várt akciójátékban.
Ezután úgy döntött, professzionálisan is összeköti két szerelmét - az informatikát, és a muzsikát - és ennek szenteli az életét. Sega Genesisre szerezte első, megbecsült munkáját, majd pedig számtalan más, kisebb játékban játszott közre, ám az igazi áttörést egyértelműen az IO Interactive-val való közös munka jelentette számára. A Hitman: Codename 47 muzsikája számtalan díjat besöpört - ráadásul, dagadhat is a mellkasunk, hiszen itt a Budapesti Szimfonikus Zenekarral dolgozott együtt. Innen már nem volt megállás: jött a Hitman második része, a Freedom Fighters, valamint a Splinter Cell: Chaos Theory muzsikája is.
Jelenleg számtalan munkája van - különleges stílusát, amelyben ötvözi az elektronikus zenét a klasszikus hangszerekkel, illetve más, állítólag együtt nem túl élvezetes eszközzel, igencsak megkedvelték szerte a világon. Őt hallgathatjuk majd az Unreal Tournament harmadik része alatt, neki lesz köszönhető a Kane & Lynch zenei anyaga is, sőt, mint arról hírem elején már informáltalak titeket, ő lesz az Assasin's Creed vezető zeneszerzője is. Aggódnunk nem kell: 2006-ban MTV Video Music Awards díjat nyert, 2005-ben az angol akadémia a BAFTA díjjal jutalmazta, egy szó, mint száz, igen nívós trófeagyűjteménye van neki. Reméljük, hozza a tőle megszokott szintet, és akkor remek dallamok fogadnak majd minket a sokunk által igen csak várt akciójátékban.
Mint az ASSASSIN'S CREED "Jo játék Jo zene"