- A Newzoo legújabb felmérése az egyes műfajok népszerűségét vizsgálta
- A shooterek produkálták a legnagyobb növekedést
- Összességében még mindig a MOBA műfaj a legnépszerűbb
Érdekes beszámolót tett közzé nemrég a Newzoo piackutató cég, amely arra fókuszált, hogy december és március között milyen játékokkal töltötték az idejüket a gamerek PC-n.
A legnagyobb növekedést a shooterek produkálták, az ezekkel töltött játékidő 40 százalékkal nőtt, amiben nagy szerepe volt a Call of Duty Warzone megjelenésének is - a legnépszerűbb cím viszont nem ez, hanem a Rainbow Six Siege volt. A járvány hatása egyébként egyértelműen érződik, hiszen a MOBA és a verekedős műfaj kivételével mindegyik zsáner növekedést produkált.
Jelentős javulást mutat még a szerencsejátékok népszerűsége is (+36%), de a kártyajátékok (+34%), az árkád játékok (+28%), a platformerek (+25%) és a battle royale-játékok (+17%) is kétszámjegyű növekedést produkáltak.
Hiába vannak az imént taglalt mutató tekintetében a mezőny végén, összességében még mindig a MOBA-játékok a legnépszerűbbek, a shooter műfaj - mellyel a játékosok 46 százaléka játszik - csak a második.