• A Disney továbbra sem állította le a Star Wars: Galaxy in Turmoil fejlesztését
  • A törölt Star Wars: Battlefront 3-ra épülő programot orosz programozók készítik
  • A végeredményért nem szándékoznak pénzt kérni, ám rengeteg tartalmat szeretnének hozzáadni az Unreal Engine 4-en futó shooterhez

Pár hónapja számoltunk be róla, hogy néhány lelkes orosz programozó Unreal Engine 4-re átültetve fejezné be a LucasArts által félkész állapotban lelőtt, ám nagyon ígéretesnek tűnő Battlefront-játékot, a Star Wars: Battlefront 3-at, méghozzá Star Wars: Galaxy in Turmoil címmel. Akkor nem nagy jövőt jósoltunk a projektnek, hiszen úgy tűnt, napok kérdése, hogy a franchise jogait birtokló Disney, vagy az SW-játékok készítésének jogait 10 évre megszerző EA ügyvédei rövidre zárják az ügyet.

Ám valami csoda folytán a kizárólag PC-re szánt Star Wars: Galaxy in Turmoil még mindig készülőben van, mi több, az immár hivatalos cégként is jegyzett Frontwire Studios épp a minap tartott egy live streamet, hogy beszámoljanak arról, miként állnak a fejlesztéssel. Ami talán a legfontosabb, a stúdió szakemberei elárulták, hogy nem szándékoznak pénz kérni a játékért, ha az egyszer elkészül, szerintük ugyanis a rajongók megérdemlik, hogy megkapják azt a Star Wars Battlefront 3-at, amire annyira vágytak anno, és nem mellesleg vélhetően ezért hagyja őket egyelőre békében dolgozni a Disney.

Elmondásuk szerint a Galaxy in Turmoilt ugyan a Battlefront 3 inspirálta, de az alapjaitól kezdve építettek fel mindent a játékban, amihez terveik szerint John Williams legendás dallamait is felhasználják majd, mely lássuk be, egész biztosan nem növeli a program életben maradási esélyeit. Persze a csapat hozzátette, hogy amint a Mickey egeres cégnek bármi kifogása merül fel a projekttel kapcsolatban, akkor azonnal leállítják a munkálatokat.

Mivel azonban eddig ilyen hírt nem kaptak, így dolgoznak tovább, példának okáért még nem döntöttek az osztott képernyős játékmód megalkotása felől, de sok időt fordítnak a Battlefront összes ismert játékmódjának újraalkotására is. Persze a csapat nem éri be ennyivel, egy saját, friss opciót is létrehoznak a programhoz, melyben összesen 64 játékos feszülhet majd egymásnak, a meccs közben kiszálló felhasználók helyét pedig az MI által irányított karakterek vennék át. Merthogy nem csak egyszemélyes kampány, hanem többjátékos opciók is lesznek a Galaxy in Turmoilban az összes Battlefront 3 térképpel, és néhány Battlefront 2-es pályával egyetemben. De modtámogatást és dinamikusan napszakot váltó harctereket is terveznek a srácok, ambícióikat pedig mi sem jelzi jobban, minthogy a megjelenés után további DLC-kkel bővítenék a program tartalmát. Igaz, azzal még bajban vannak, hogy miként juttassák el a játékosokhoz a végeredményt, mert a fennálló jogi problémák miatt a Steam nem igazán jöhet szóba ilyen tekintetben.

A Frontwire Studios igencsak szimpatikusan áll hozzá a dologhoz, éppen ezért mi nagyon szurkolunk neki, és kíváncsian várjuk a nemzetközi Star Wars-napra, vagyis május 4-re tartogatott friss trailert a Galaxy in Turmoilból. Addig pedig nézzétek meg a galériánkat, amiben a fejlesztés alatt álló programról tekinthettek meg képeket.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!