Már a Max Payne 3 bejelentésekor sok játékos komolyan kételkedni kezdett abban, hogy lehet-e jó folytatást készíteni az eredeti gárda, a Remedy nélkül. A második sokk akkor érkezett, mikor kiderült: Max elhagyta New Yorkot, és a napfényes Sao Paulóba költözött, ezzel látszólag hazavágva a széria védjegyének számító film noir hangulatot. A Rockstar persze váltig állítja, hogy a drámai helyszínváltás ellenére a hangulat mit sem változott.
A második rész után pár évet előre ugrunk az időben, mikor Payne, otthagyva a New York-i rendőrség kötelékét, új életet kezd Sao Paulóban, mint testőr. A történetet képregényes átvezetők görgetik majd előre csakúgy, mint az eddigi részekben -- de a lényeg persze a játékmenet, amiért nem érdemes különösebben aggódni.
A Rockstar neve mindig is egyet jelentett a minőséggel, ám ha ennyi nem volna elég a keményvonalas MP-rajongóknak, örömmel közölhetjük, hogy fejlesztés elején számos megbeszélést tartottak a fejlesztők a Remedy csapatával, hogy még csak véletlenül se feledkezzenek meg egy fontos elemről sem. Így hát a történetvezetés, a játékmenet és minden egyéb illeszkedik a sorozatba, de ezek mellett a Rockstar ügyelt arra is, hogy a lehető legtöbb dolgon fejlesszenek, hogy megfeleljenek a jelenkor elvárásainak.
Remélhetőleg ezek után a rajongók már több bizalommal tekintenek a Max Payne 3-ra, amely ugyan látszólag nagy váltás az eddigiekhez képest, és nem csak a tálalás, hanem a tartalom (lesz multiplayer!) szempontjából is, ám tekintve, hogy milyen tapasztalt gárda dolgozik a játékon, és mennyire odafigyelnek a részletekre, nagy csalódás nem érhet minket 2012 elején, mikor megjelenik a cucc. De addig is élvezzük az első trailert, amit a Rockstar most pár hasznos információval is kiegészített.
„A film noir sokkal többről szól, mint a helyszín. Majd meglátjátok, hogy nem dobtuk el a megszokott stílust és technikákat. A klasszikus film noir egy érdekes és új értelmezésben jelenik majd meg.” -- Jeronimo Barrera, a Rockstar fejlesztési vezetője.
A második rész után pár évet előre ugrunk az időben, mikor Payne, otthagyva a New York-i rendőrség kötelékét, új életet kezd Sao Paulóban, mint testőr. A történetet képregényes átvezetők görgetik majd előre csakúgy, mint az eddigi részekben -- de a lényeg persze a játékmenet, amiért nem érdemes különösebben aggódni.
A Rockstar neve mindig is egyet jelentett a minőséggel, ám ha ennyi nem volna elég a keményvonalas MP-rajongóknak, örömmel közölhetjük, hogy fejlesztés elején számos megbeszélést tartottak a fejlesztők a Remedy csapatával, hogy még csak véletlenül se feledkezzenek meg egy fontos elemről sem. Így hát a történetvezetés, a játékmenet és minden egyéb illeszkedik a sorozatba, de ezek mellett a Rockstar ügyelt arra is, hogy a lehető legtöbb dolgon fejlesszenek, hogy megfeleljenek a jelenkor elvárásainak.
„A fejlesztés során folyamatosan azon vagyunk, hogy megtartsuk és építsük azokat az elemeket, amik miatt közkedveltek és előremutatóak voltak az eredeti játékok. A bullet-time slow motion, Max belső monológjai, a képregényes átvezetők mind megvannak, de persze meglehetősen sokat fejlődtek az utolsó játék óta, bár furcsa is lenne, ha nem így történt volna.” -- Jeronimo Barrera
Remélhetőleg ezek után a rajongók már több bizalommal tekintenek a Max Payne 3-ra, amely ugyan látszólag nagy váltás az eddigiekhez képest, és nem csak a tálalás, hanem a tartalom (lesz multiplayer!) szempontjából is, ám tekintve, hogy milyen tapasztalt gárda dolgozik a játékon, és mennyire odafigyelnek a részletekre, nagy csalódás nem érhet minket 2012 elején, mikor megjelenik a cucc. De addig is élvezzük az első trailert, amit a Rockstar most pár hasznos információval is kiegészített.
Sőt, filmes példa is van rá, hogy noir nemcsak városban játszódhat: a Sanghaji asszony egy tengerparton, az Óra körbejár egy kis faluban, a Gonosz érintése pedig egy mexikói határvárosban játszódik.
Más kérdés, hogy az eddig bemutatott videók alapján se témájában, se stílusában nem noir a Max Payne 3.
De majd meglátjuk
Én az 1-2-t speciel pont azért szerettem, mert az egész olyan komor volt, nyomasztó,
és hogy a fejlesztőknek sikerült gyakorlatilag egy profi noir filmet elrejteni a poligonok és dupla uzik közé, és a játék folyamatosan tudott meglepetést okozni, mikor már éppen azt gondoltam, hogy na most ez meg ez fog történni épp az ellenkezője volt, de ez tette érdekessé...várom a 3. részt de az eddigiek alapján már nem látom benne ezt fajta történetvezetést, és egyetértek Chocho-val, 8 év után illik frissíteni, bár én biztos nem ilyen formában tettem volna...
A bejelentés óta ezt szajkózom a sok kétkedőnek
Én azt mondom, hogy mindegy a helyszín, az sem baj, ha nem esik a hó, a lényeg, hogy a hangulat meglegyen. Nekem az elég!
Minden franchise-nál van egy pont, amikor muszáj frissíteni, különben összeroskad a saját súlya alatt. A Max Payne sem kivétel. Az első két rész komor noir akciójáték volt, viszont azóta eltelt nyolc év, ideje változtatni. A folytatás remekül néz ki, a sztori és Max is a régi, mi kell még? Csak mert most nem havazik és esik az eső, már nem is lehet jó játék? Ehh...
Aztán kijön és mindenki tolja majd, mint a lopott bicajt. Ennyi.