Noha már évekkel ezelőtt is ismert volt a Kickstarter, a Double Fine kellett ahhoz, hogy berobbanhasson a köztudatba a közösségi finanszírozást biztosító portál, magával hozva az új ötleteket, s persze a hasonló célt szolgáló oldalakat. A Tim Schafer és csapatának sikere példaértékű volt, hiszen megmutatták, hogy nagy kiadók részvétele nélkül is van lehetőség egy fejlesztés pénzelésére, az ezt követő sikeres projektek pedig csak tovább erősítették ezt, egyre nagyobbra duzzasztva azon programok számát, melyek a közösség által jöhetnek létre.
Az egész trendet elindító Double Fine a Broken Age sikerét követően -- de még azelőtt, hogy a játék megjelenhetett volna -- most újra a játékosokhoz fordult, hogy valóra válthassák egy másik álmukat, elvégre látták, menyien szeretik a munkájukat. Az új program egy körökre osztott stratégiai játék, melyet elsősorban az X-COM, a Final Fantasy Tactics és a Fire Emblem inspirált, az egészet pedig némi Trónok Harcával is megfűszerezték.
A Massive Chalice névre keresztelt, PC-re, Macintoshra és Linuxra érkező programban az a feladatunk, hogy egy halhatatlan király vagy királynő bőrébe bújva a birodalmunkat menedzseljük azzal a végcéllal, hogy egy hatalmas dinasztiát építsünk ki, visszaverjük a démoni fenyegetést, és újra összeállítsuk a misztikus erőt hordozó Massive Chalicet. Feladatunk elvégzésére a játék két, stratégia és a taktika részegységre bomlik; előbbiben magát a királyságunkat igazgatjuk, kezdve a házasságok megszabásától a fejlesztések elrendeléséig, egyszóval olyan döntéseket kell hoznunk, amiknek hosszú távú következményei vannak, utóbbiban pedig a csatákat fogjuk levezényelni személyre szabható hősökből álló csapatunkkal.
Minden játék elején egy véletlenszerűen létrehozott mennyiségű női és férfi hőst kapunk, akiket az uralkodásunk alatt formálnunk kell; csatába visszük őket, ezzel fejlesztve a képességeiket, de -- ellentétben velünk -- őket már fogja az idő vasfoga, így lassan megöregednek, majd meghalnak, ha esetleg egy csatában addig valaki le nem kaszabolja őket. Döntenünk kell tehát, hogy meddig kívánjuk a harctéren tartani az egyes hőseinket, a legügyesebbek sarjai ugyanis építik a dinasztiánkat, mely ugyebár az egyik fő cél, a démonok ellen viszont tapasztalt harcosok kellenek.
A Double Fine ezúttal már kicsivel komolyabb összeget kér, de még így sem beszélhetünk egy vagyonról: 750 ezer dollár kell a munka elvégzéséhez, ami minden valószínűség szerint meg is lesz, hiszen a tegnap indult gyűjtés már kis híján átlépte a félmillió dollárt. A végösszeg többszöröse is meglehet, ami természetesen azt jelenti, hogy bővülhet a játék, ám a többletcélokat egyelőre még nem hozták nyilvánosságra.
Massive Chalice -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen