Érezhetően megváltozott a hozzáállás a Mass Effect: Andromedához. Míg az N7 napig alig tudtunk valamit, azóta szinte minden hétre jut egy nagyobb információbomba, sőt, a TGA 2016-on már a játékmenetbe is belepillanthattunk. Most a Gamespot Mac Walters kreatív direktort kapta el, hogy kifaggassák. Hiába no, kifutott a hype vonat.
Walters interjújából kiderült, hogy a Mass Effect: Andromeda harcrendszerét a Destiny inspirálta, a mozgást, a kamerakezelést, az irányítást, sőt, még magát a karaktereket is az ihlette. Azt is elárulta, hogy a játék során lesznek olyan fenevadak, amelyek szorításából kiszabadulhatunk vagy elkerülhetjük, de akad olyan is, ami ha nyakon csíp, brutálisan elbánik velünk – ezt láthattuk a TGA 2016-on prezentált gameplay-videóban is.
Bár Walters konkrétumot nem árult el, de célzott arra, hogy az említett videóban látott biotikus pajzs nem csak egy szimpla védelmi eszköz, hanem egyben támadó is. Talán visszapasszolja az ellenség lövedékeit a feladónak?
Szavaiból az is kiderült, hogy igyekeztek sokkal nagyobb szabadságot adni a játékosok kezébe, mint az eddigi Mass Effectekben tették. Ennek része a jumpjet, amivel immár függőlegesen is közlekedhetünk, de nagy szabadságot élvezhetünk a képességek fejlesztésében, a craftolásban és a választásban.
Ami a craftolást illeti, ha csak a főküldetésekre koncentrálunk, erre nagyon nem lesz szükségünk – persze élhetünk majd vele, de nem leszünk rákényszerítve. Ugyanakkor, ha minden bolygó minden zugát fel akarjuk fedezni, teljesíteni szeretnénk az összes küldetést és minden kihívást, akkor bizony el kell mélyednünk a craftolási rendszerben.
Ami a történeteket illeti: minden bejárható világnak egyedi történetet írta, egyedi, saját karakterekkel, történelemmel, háttérsztorival, kihívásokkal, döntési lehetőségekkel. Tetteink hatással vannak a bolygó életére, és kisebb-nagyobb módon a fő sztoriszálba is belekapcsolódnak, hatást gyakorolnak arra.
Ugyan a Ryder-ikrek az Andromedában tűnnek fel először, Walters szavai alapján nem utoljára. Bár az MEA-ra egyelőre önálló játékként tekintenek, a folytatást sem zárják ki. Mindemellett megjegyezte, hogy a program mind a régi rajongóknak, mind az újaknak friss kezdést jelent. Apropó, Ryderek. A minap kiderült, hogy a románc nagyban függ attól, hogy Scottot vagy Sarát (alapbeállításon ez a neve a tesóknak) alakítjuk majd, de lesznek biszexuális karakterek is.
Megkérdezték a történetről, de erről már csak nagyvonalakban volt hajlandó közölni annyit, hogy epikus lesz, tele személyes konfliktusokkal, misztikummal, románccal és drámával. Bár a hangvétel fiatalosabb és kalandosabb, a tét itt sem kicsi a Pathfinder számára. Merthogy nem retúrjegyet váltottak, senki sem jön megmenteni őket, így a sorsuk csak a képességeiktől függ.