- Nem az ijesztgetésről szól majd az Amnesia: Rebirth
- Inkább a csapat előző játékához, a SOMA-hoz fog hasonlítani
A 2010-ben megjelent Amnesia: The Dark Descent igazi mérföldkő volt a videojátékok történetében, ez volt ugyanis az a játék, ami igazán beindította a Let's Play-őrületet a YouTube-on - nagyban köszönhető persze annak is, hogy az ijesztgetésre sokan vevők voltak. A márciusban bejelentett új rész, az Amnesia: Rebirth azonban már egy teljesen más irányt fog képviselni - árulta el Thomas Grip kreatív direktor a Gamespotnak adott interjújában.
Grip elmondása szerint az első részben is az emberben rejlő gonoszt szerették volna bemutatni, de a sok ijesztgetés miatt ez sokszor háttérbe szorult. Éppen ezért a Rebirth esetében más irányt választottak, és ilyen tekintetben sokkal szorosabb lesz a kapcsolat a Frictional Games előző játékával, a SOMA-val, amely egyáltalán nem a jumpscare-ekről szólt, mégis hátborzongatóra sikeredett.
"A legszorosabb kapcsolat a Rebirth és a SOMA között, hogy most is igyekszünk a játékost egy személybe és egy szituációba helyezni, sok időt szánva arra, hogy meggyőzzük őket az egész komolyságáról" - mondta Grip.
A kreatív direktor szerint a SOMA-hoz hasonlóan az Amnesia: Rebirth is hosszú távon fog ránk telepedni, és a végigjátszás közepén mutatja majd csak ki igazán a foga fehérjét. Hogy ez mennyire sikerül majd, az kiderül idén ősszel, PC és PS4 platformokon.