"Nem fragre játsszuk a CS-t", tartja az ősi azték mondás. Viccet félretéve, bár fontosak a fragek, hiszen azokkal haladhatsz előre a pályán, azokkal nyerhetsz területet és azokkal hozhatod csapatod könnyebb helyzetbe, mégsem azok hozzák meg a végső győzelmet. Pontosabban, nem csak azok.

v4csgo.jpg

Sok egyéb tényező is közrejátszik a győzelemben, amik ha hiányoznak, hiába lő valaki 40-et egyetlen pályán, a győzelmet még mindig elbukhatja. Az egyik ilyen fontos tényező az idő, amiről talán nem is gondolnánk, hogy milyen sokszor és hányféleképpen dönthet el köröket. 

Nem minden hogyan osztjuk be az időnket, nem mindegy mikor mennek ki a sebző és/vagy területfoglaló gránátok, nem mindegy mikor húzunk egy váratlan pusht, egy meglepetésszerűen áttolt füstöt és az sem mindegy, hogy egy adott csapat ellen mikor játszunk. Ezeket ma mind prezentálta is a Gambit és az Entropiq a 2021-es V4 Future Sports Festival döntőjében.

Néhány hete, október végén a PGL Majorön találkozott a két csapat, méghozzá Vertigón. Pont azon a pályán, amelyiken ma is elkezdték a döntőt. Októberben óriási CT oldallal, 10 hibátlan körrel nyerte meg a meccset 16-9-re az Entropiq és úgy tűnt most is ez lehet a forgatókönyv. Ismét 9-6-ra nyerte a félidőt a Gambit, a tökéletes védelem azonban elmaradt a térfélcsere után.

Az ok pedig az idő volt. Egyrészt nem, hogy nem voltak pontosak és jól időzítettek a gránátjaik, szinte nem is voltak. T-ben is gránátok nélkül támadtak és CT-ben is furcsamód vakítók, füstök nélkül akartak területet foglalni, amire rá is fáztak.

Ez persze betudható annak is, hogy a Gambit erőteljesen támadott, az Entropiq egyszerűen sosem tudott normális bankot kiépíteni, a körök elején pedig rendre inkább az erősebb fegyverek és nem a gránát szett mellett döntöttek.

Támadóként rengetegszer futottak ki az időből, nem működtek a lassú CIS körök, CT-ben pedig talán túlzottan is hamariak voltak, ráadásul bármiféle gránátos támogatás nélkül. Ez pedig végig vonult a Ancientön is. Akárcsak Vertigón, a második pályán, Ancientön is magabiztos Gambit győzelem született, szinte ugyanazokkal az Entropiq hibákkal. 

Overpasson sikerült megtörnie az átkot az Entropiqnak, ami két dolognak volt köszönhető. Egyrészt Krad őrületes teljesítményének, 33-mat pakolt hobbitékra, másrészt pedig a pálya sajátosságainak. Mostanában többször láttuk már, hogy elképesztő CT előnyt tudnak kiépíteni a profik a pályán, de aztán 13-2-ről is meg lehet még fordítani azt. Overpass most kicsit a 2-3 évvel ezelőtti Nuke-ra hasonlít

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2