A Mass Effect 3 sokak szerint az évtized játéka, míg mások úgy vélik, hogy csak egy jó, de semmiképp sem mérföldkő státuszban tetszelgő akciójáték. Mindegy viszont, hogy mi melyik oldal erősítjük, ugyanis abban valószínűleg mindenki egyetért, hogy a befejezés valami gyalázatos lett. Nyugalom, nem fogunk spoilerezni, ez a hír nem azért van, hogy lelője a... poént. A BioWare reagált a kritikákra és a cég vezetése ígéretet tett, hogy ha már többen végigvitték a játékot, részletesen is kifejtik, miért úgy zárul a galaktikus eposz, ahogy.
"Értékeljük a reakcióitokat és szeretnénk, ha tudnátok, hogy figyelünk. A befejezést érintő aktív diskurzust szívesen látjuk, és ígérjük, hogy értékeljük majd a kritikákat, és mindenre reagálunk majd. De kérünk benneteket, hogy legyetek türelemmel, mert időt szeretnénk adni a játékosoknak, hogy a kaland végére érjenek. Később nyíltan is szólunk majd a dologról." -- írta Chris Priestly közösségi koordinátor a BioWare hivatalos fórumán.
"Megértjük, hogy sok vita folyik a Mass Effect 3 végét illetően, és alig várjuk, hogy hosszasan, nyíltan elbeszélgessünk a dologról."
Nektek tetszett a Mass Effect 3 vége? Vagy magyarázatra vártok? Akárhogy is, kérünk benneteket, hogy a történetre vonatkozó spoilereket kerüljétek a kommentek között.
"Értékeljük a reakcióitokat és szeretnénk, ha tudnátok, hogy figyelünk. A befejezést érintő aktív diskurzust szívesen látjuk, és ígérjük, hogy értékeljük majd a kritikákat, és mindenre reagálunk majd. De kérünk benneteket, hogy legyetek türelemmel, mert időt szeretnénk adni a játékosoknak, hogy a kaland végére érjenek. Később nyíltan is szólunk majd a dologról." -- írta Chris Priestly közösségi koordinátor a BioWare hivatalos fórumán.
"Megértjük, hogy sok vita folyik a Mass Effect 3 végét illetően, és alig várjuk, hogy hosszasan, nyíltan elbeszélgessünk a dologról."
Nektek tetszett a Mass Effect 3 vége? Vagy magyarázatra vártok? Akárhogy is, kérünk benneteket, hogy a történetre vonatkozó spoilereket kerüljétek a kommentek között.
Elsősorban viszont szeretném azokat megkérni, akik egyértelműen kijelentették, hogy a BW mit fog tenni, és mit nem (ergó nem véleményt közöltek, hanem egyértelműen azt írták, hogy "le fogják tojni", azok dobjanak már meg a BW-s kapcsolattartójuk elérhetőségével.
Hogy Shaperd immunis lenne a sulykolásra, azt olvastam más fórumokon is, akik az 1.-2. résszel foglalkoztak, de már akkor is úgy gondoltam, hogy híró a srác, hiszen egy cirka ezer éves aszári mátriárka nem volt képes ellenállni neki, akkor majd nyilván egy mezei ember... Ha a 3. részben végre Őt sulykolják, annak csak külön örülök, hogy nem egy istent vittem a csúcsra, hanem egy tényleges hőst.
A Citadella pedig már az egyben is gyanús volt kinézetre, (lehet a matematikai szak az oka, de az első képen, amint mutatták hogyan néz ki, én már ezt a "kinyílt virág" formáját láttam.
Nekem a maga a történet is sántít kicsit. A protiánokkal kapcsolatos dolgok is sántítanak, de ezt most nem boncolgatom, nem ez a téma. A témába illő véleményem, hogy hajlamos vagyok a ME4 illetve az Álom elméleteket terjesztőknek hinni. Shep megholt. Igen. És? A ME2 azzal kezdődik, hogy meghal. Ráadásul egy bolygóba való becsapódást a nála sokkal nagyobb meteordarabok is úgy végzik, hogy elporladnak, ezzel szemben Shepard űrruhája olyan egyben tartotta, hogy két év nem telt bele, és jobban néz ki, mint új korában.
Az első részben fordították az "indoctrination"-t sulykolásnak, nem is volt rossz választás, teljesen ráillik.
"Sulykolás elmélet annyira vicces."
Gondolom te is csak az akcióra kihegyezett játékot nyomtad, és nyomogattad a SPACE-t a párbeszédek átugrásához. Nem nagyon olvastad el amit mások mondanak a játékban.
Többször is elhangzik a játékban az ominózus mondatok :"Tudjuk hogy te (ön) immunis a sulykolásra", "Tudjuk hogy önre nem hat a sulykolás". Ezek a bizonygatások az első jelek.
Az első igazán feltűnő jelenet szerintem amikor Chakvas inni akar velünk mint a 2 részben, és negatív hozzáállásnak tüntetik fel a baráti poharazgatást.
Amúgy gondolom az emberek nehezen hiszik el, hogy ekkora baromság legyen a vége, azért próbálnak értelmet keresni benne, hátha bennük van a hiba. Nehezen hiszik el, hogy ennyi jó kis fordulat és érdekes történeti elem után (bár ezek inkább az első két részre jellemzőek) hirtelen elvesztették a józan eszüket, és értelmetlenségeket, ellentmondásokat szőnek a végkifejletbe. Hozzátenném, hogy továbbra sem mondanám, hogy nu... hm... zéró alapja lenne az indoctrination-nek, de szerintem az ezt pártolók sem úgy közölték a mondandójukat, mintha megtalálták volna a szent grált, hanem csak egy elméletként tálalták. Ők legalább azzal töltötték az idejüket, hogy a fejüket törték, nem pedig becsmérlő, lekicsinylő megjegyzéseket szórtak másokra a magas lóról.
Mellesleg nem fogják leszarni. Ha nem is lesz ilyen DLC, beszélni mindenképp fognak róla (mármint a befejezésről meg az értelméről), benne van a hírben is, bár engem mondjuk hidegen hagy. Elolvastam ezt a cikket, amit 1Bull1 linkelt, melynek alapján nyugodtan el lehetne mondani rólam, hogy nincsenek érzelmeim. Legalábbis nem lettem rosszul a végétől, frusztrálva sem éreztem magam. Bár talán csak azért van, mert nem vártam sok jót ettől a játéktól, se a történetét, se a játékmenetét nézve (túl sok csalódás a BioWare-ben). Plusz annyira nem bírták átadni a Föld tragédiáját és a Reaper-fenyegetést, hogy nem is nagyon izgatott, hogy mi lesz ebből. Annyira legalábbis semmiképp, hogy feldühödtem volna a befejezésen.
http://www.themetagames.com/2012/03/why-you-enjoy-art-and-one-problem-with.html
Én értettem, de sajnos nincs időm lefordítani, de szerintem nagyon sokakat érdekelne akik nem tudnak angolul)
Itt egy nagyon érdekes cikk: Filozófiai elemzése a játékoknak és a mass effect 3 végének.:
http://www.themetagames.com/2012/03/why-you-enjoy-art-and-one-problem-with.html
Ha végig is akarom majd játszani még1x akkor tuti hogy csak a történetes móddal fogom, mert a harc az engem kiakasztott. Ez az egygombosított játékmenet miatt, plusz az hogy Shepnek perverz vonzódása van a falak irányába és kérdés nélkül rátapad mintha élet halál harc lenne.
Ezeken felül hiányoznak a zárnyitós minijátékok, a földi járműves vezetés. Az előző mentések nélkül pedig a történet hát kb sz@r... Én nem Udinát választottam mégis ő lett itt, Wrex életben volt, hol van Légió? Mégcsak utalás sem volt rá hogy volt ilyen társunk, stb... Kíváncsi leszek mi lesz ha egyszer nekiállok majd az előző mentésemmel, de az már csak akkor lesz amikor minden DLC-t kiadnak hozzá, addig marad.
Legalább tanultak volna a függetlenség napja c. filmből. Felrobbantani az ellenség központját és vele együtt pusztul az összes.
Viszont úgy kellett volna megoldani a játékot hogy valóban rajtam múljon a galaxis sorsa és egyes szereplők életbenmaradása. Az első két részben ez meg is volt, de ebben sajna már minden út rómába ha jobban tetszik pokolba vezet. Minimális eltéréssel.
Számomra a legnagyobb gond a következő : hiába tettem meg a mindent a "jó" döntések érdekében, nem tudtam csak "jófiúként" kijönni a dolgokból ami a mai rpg-kben már minimum elvárás és tetszik hogy érzem a döntések súlyát. DE. Szörnyen idegesít, hogy hiába teszek meg mindent a végén teljesen mindegy hogyan döntök elmarad a katarzis. Nincs megmenekülés nincs győzelem nincs még egy pici öröm sem a társainkrol nem is beszélve. Ha már túltesszük magunkat azon hogy 1etlen ember megment mindenkit akkor legyünk már olyan nagyvonalúak, hogy valami pozitivat is felmutatunk a THE END felirat elött még akkor is ha nem túl valós az adott helyzetben....