Ken Levine, a Bioschock-sorozat mindenható ura mikrofonvégre kapta az épp horrorjátékon dolgozó Guillermo Del Toro filmrendezőt. Az interjú nagyon érdekes és tanulságos, amit teljesen egészében érdekel (és beszél angolul), megtalálja az Irrational Games hivatalos honlapján.
Egy ponton szóba kerültek a játékokban látható videóbetétek, amikkel már nagyon hosszú ideje mesélnek sztorit a dizájnerek (gondoljunk csak Kodzsima Hideo félórás MGS 4 átvezetőire). Nos, mint kiderült, a két kreatív zseni egyaránt rühelli ezeket.
"Játékos vagyok, a lányaim is játékosok, rengeteg órát töltünk a játékok világában." -- kezdte kifakadását Del Toro -- "Tudod, milyen játékos vagyok én? Mikor egy videóhoz érünk, egyből elnyomom, mert cseszd meg, játszani akarok, nem filmet nézni. Persze, egy rövid ideig el lehet venni az irányítást a játékostól, de ne tegyük már inaktívvá. Hagyjuk, hogy csináljon valamit, és rohadtul ne mondjuk neki, hogy »és most egy kicsit a szponzorok beszélnek«."
Levine egyetértett:
"Az emberek úgy ismernek, mint történet vezette játékok készítőjét, és mindjárt azt hiszik, hogy szeretem, ha egy játékot alárendelnek a történetnek. Pedig pont ez a bajom velük. Én játszani akarok, nem leülni, és végignézni egy történetet."
Ken egy ideig még méltatta a Bastion című indie gyöngyszemet annak remek sztorivezetési technikája miatt. A fenti interjú pedig minden bizonnyal jelzi, hogy Del Toro Insane-je egy szabad világú, videók nélküli horror lesz.
Egy ponton szóba kerültek a játékokban látható videóbetétek, amikkel már nagyon hosszú ideje mesélnek sztorit a dizájnerek (gondoljunk csak Kodzsima Hideo félórás MGS 4 átvezetőire). Nos, mint kiderült, a két kreatív zseni egyaránt rühelli ezeket.
MGS4: A fél játék átvezetőkből áll
"Játékos vagyok, a lányaim is játékosok, rengeteg órát töltünk a játékok világában." -- kezdte kifakadását Del Toro -- "Tudod, milyen játékos vagyok én? Mikor egy videóhoz érünk, egyből elnyomom, mert cseszd meg, játszani akarok, nem filmet nézni. Persze, egy rövid ideig el lehet venni az irányítást a játékostól, de ne tegyük már inaktívvá. Hagyjuk, hogy csináljon valamit, és rohadtul ne mondjuk neki, hogy »és most egy kicsit a szponzorok beszélnek«."
Levine egyetértett:
"Az emberek úgy ismernek, mint történet vezette játékok készítőjét, és mindjárt azt hiszik, hogy szeretem, ha egy játékot alárendelnek a történetnek. Pedig pont ez a bajom velük. Én játszani akarok, nem leülni, és végignézni egy történetet."
Bioshock Infinite: Levine nem tömi tele cutscene-ekkel
Ken egy ideig még méltatta a Bastion című indie gyöngyszemet annak remek sztorivezetési technikája miatt. A fenti interjú pedig minden bizonnyal jelzi, hogy Del Toro Insane-je egy szabad világú, videók nélküli horror lesz.
Doomsday: ismered a Silent Hill mondjuk első 3 részét?
Játékleírásokban az értékelést sokszor lehúzza egy jónak mondható játékban az összecsapott átvezető videó, de ritkán hallok olyat, ahol egy kritikán aluli játékot elvisz a hátán a cutscene. A semmi az akkor is semmi marad, ha szépen becsomagolják. Az arányok mértéke is esetenként változó, van könnyebben és nehezebben emészthető téma amit tovább kell csócsálni a szánkba. De az tény, hogy azért a videó egy játékban maradjon fűszer ne főétel. Akkor van csak gond, ha valahol nincs lehetőség skippelni a bejátszást. Főleg az ultranehéz sokszor nekifutós játékoknál tud frusztráló lenni egy utálatig végignézett ismétlés
Megoldás: átugorható vagy újranézhető jelenetekre beépített funkciók, és mindenki olyan ízű velőscsontot szopogathat a kedvenc játéka alatt amilyen neki ízlik....
"MGS4: A fél játék átvezetőkből áll". Na ilyen nem kell.
ha egy játék rossz akkor azt egy jó cutscene nem teszi tökéletessé , de legalább motivál(hat).Például én is így voltam a Driver 3-mal.Ez természetesen fordítva is igaz (egy jó játékot nem ront el pár gagyi átvezető) de ha mind a játék, mind az átvezetők jók akkor az iszonyú hangulatos tud lenni és ,ráadásul így itt is motiválni fog csak itt élvezni fogod a játékot is.Igaz vannak játékok amikben tényleg nem kell átvezető de ezt már mindenki elmondta.Persze a sztori in-game is ki tud bontakozni, de átvezetőkkel ez sokkal egyzerűbb.Amúgy ajánlom Levine-éknek a Wolfeinstein 3d-t a Doom-ot és ezeknek a klónjait.
nem feltétlenül várok el vmi teljesen újat (az ritka és nehéz, ha nem is lehetetlen), de az lopkodott darabkákból összerakott háttér legyen jól előadva. legkedvesebb játékaim között nincs olyan, aminek nincs legalább egy becsületes iparosmunka története.
emlékszünk a 80-as évek arcade játékaira? 2 oldalon keresztül ecsetelték a sztorit, de a lényeg az volt, hogy mentél egy űrhajóval és bontottad az ellenséget. azért 2011-ben nem kellene ehhez visszatérni...
az azonban, hogy a sztori hogy fejlődikk ki, nekem édesmindegy: átvezetők, párbeszédek, könyvek, naplók, hangfelvételek - nem számít, csak legyen. ami még fontos az a hol: én is jártam már úgy, hogy legszívesebben toltam volna tovább, de meg kellett állnom videót nézni. rossz helyre, vagy rossz módon dolgozták bele: teljesen megtörte a játék ritmusát. ez hiba, de nem kidobni kell, hanem ügyesebben helyezni.
a sztár uraknak meg: ha nem kell video, ott a space invaders...
Szerencsére azért aligha kell lemondani a nagyszerű átvezető videókról egy darabig!
Persze vannak kivételek, ilyen Blizzard-animokat el is várok. De pl. most játszottam a LotR-játékkal, és az amúgy is unalmas játékot még unalmasabbá tették a borzasztóan sótlan átvezető, melyekkel kb. ötpercenként megszakítják a monton hentelést.