Ken Levine, a Bioschock-sorozat mindenható ura mikrofonvégre kapta az épp horrorjátékon dolgozó Guillermo Del Toro filmrendezőt. Az interjú nagyon érdekes és tanulságos, amit teljesen egészében érdekel (és beszél angolul), megtalálja az Irrational Games hivatalos honlapján.

Egy ponton szóba kerültek a játékokban látható videóbetétek, amikkel már nagyon hosszú ideje mesélnek sztorit a dizájnerek (gondoljunk csak Kodzsima Hideo félórás MGS 4 átvezetőire). Nos, mint kiderült, a két kreatív zseni egyaránt rühelli ezeket.


Metal Gear Solid 4: Guns of the PatriotsMetal Gear Solid 4: Guns of the PatriotsMetal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
MGS4: A fél játék átvezetőkből áll

"Játékos vagyok, a lányaim is játékosok, rengeteg órát töltünk a játékok világában." -- kezdte kifakadását Del Toro -- "Tudod, milyen játékos vagyok én? Mikor egy videóhoz érünk, egyből elnyomom, mert cseszd meg, játszani akarok, nem filmet nézni. Persze, egy rövid ideig el lehet venni az irányítást a játékostól, de ne tegyük már inaktívvá. Hagyjuk, hogy csináljon valamit, és rohadtul ne mondjuk neki, hogy »és most egy kicsit a szponzorok beszélnek«."

Levine egyetértett:

"Az emberek úgy ismernek, mint történet vezette játékok készítőjét, és mindjárt azt hiszik, hogy szeretem, ha egy játékot alárendelnek a történetnek. Pedig pont ez a bajom velük. Én játszani akarok, nem leülni, és végignézni egy történetet."


BioShock: Infinite JátékképekBioShock: Infinite JátékképekBioShock: Infinite Játékképek
Bioshock Infinite: Levine nem tömi tele cutscene-ekkel

Ken egy ideig még méltatta a Bastion című indie gyöngyszemet annak remek sztorivezetési technikája miatt. A fenti interjú pedig minden bizonnyal jelzi, hogy Del Toro Insane-je egy szabad világú, videók nélküli horror lesz.