A Remedy eddig remek játékokat tett az asztalra, az első Alan Wake PC-s premierjére pedig csak egyet kell aludnunk. Hogy mennyire jön majd be a számítógépes közönségnek a zakkant horroríró rémálma, nemsokára kiderül. Addig viszont csemegézzünk kicsit a srácok Eurogamernek adott válaszaiból, melyekben szó esik egy esetleges folytatásról is.
"Amikor a Max Payne-en dolgoztunk, fogalmunk sem volt róla, hogy mekkora siker lesz. Fiatal srácok voltunk akik egy pincében hegesztették a játékot, mely aztán túlnőtt rajtuk. Hihetetlen volt, amikor az E3-on sorra jöttek oda hozzánk és kérdezték, hogy tisztában vagyunk-e vele, mit alkottunk. Mi visszakérdeztünk: »Nem, mit alkottunk?« »Egy lenyűgöző játékot.«, hangzott a válasz." -- mondja Oskari Hakkinen, a sorozat fejlesztési igazgatója.
"Ráadásul a Max Payne 1-ben Sam [Lake, a történet írója, aki nem mellesleg Max arcát is adta az első részben] úgy írta a sztorit, hogy megölte az összes karaktert. Nem is gondot arra, hogy lesz folytatás, egyszerűen elvarrta a szálakat. Egyetlen játékot írt meg és annyi. Ezért is voltunk bajban, amikor belekezdtünk a Max Payne 2-be. Mona Sax például azért nem halt meg, mert az egyik grafikus partner kérte, hogy maradjon életben. Kész szerencse, különben láttátok volna, ahogy tényleg megölik és nem játszhatott volna olyan jelentős szerepet a folytatásban.
Az Alan Wake esetében más volt a helyzet, ott előre terveztünk. Szóval Sam eleve úgy tervezte a világot, hogy több legyen benne egyetlen játéknál. Egy egész franchise-t, univerzumot épített fejben. Még a Night Springsre [az XBLA-s Alan Wake mellékág] is gondolt, eljátszott a »fikció a fikcióban« elképzeléssel."
Az Alan Wake 2 tehát egyáltalán nem vad gondolat, még az egykori anyagi bukta után sem (egyébként a kezdeti rossz eladásokat a Remedy szerint később bőven fedezte az alacsonyabb ár). Nemrégiben felröppent pár pletyka, hogy a játék már készül, s hogy a Microsoft a következő Xbox egyik nagy bejelentésének szánja. Oskari nem volt hajlandó válaszolni rá, hogy tényleg dolgoznak-e az Alan Wake 2-n, de azt elmondta, hogy ha nem kell mindent elölről kezdeni (grafikus motor, fizika, programkód, stb.), akkor sokkal hamarabb elkészülnek (a Night Springshez mindössze nyolc hónap kellett). Az új gépekről állítja, hogy nagy a titkolózás, így egyelőre ők sem tudnak többet nálunk.
S hogy lesz-e valaha multiplatform Alan Wake, azaz ellátogat-e PS3-ra mindenki kedvenc írója?
"Hogy őszinte legyek, erre nincsenek terveink. Soha ne mondd, hogy soha, de tényleg, most nem gondolkodunk ilyesmin."
"Amikor a Max Payne-en dolgoztunk, fogalmunk sem volt róla, hogy mekkora siker lesz. Fiatal srácok voltunk akik egy pincében hegesztették a játékot, mely aztán túlnőtt rajtuk. Hihetetlen volt, amikor az E3-on sorra jöttek oda hozzánk és kérdezték, hogy tisztában vagyunk-e vele, mit alkottunk. Mi visszakérdeztünk: »Nem, mit alkottunk?« »Egy lenyűgöző játékot.«, hangzott a válasz." -- mondja Oskari Hakkinen, a sorozat fejlesztési igazgatója.
"Ráadásul a Max Payne 1-ben Sam [Lake, a történet írója, aki nem mellesleg Max arcát is adta az első részben] úgy írta a sztorit, hogy megölte az összes karaktert. Nem is gondot arra, hogy lesz folytatás, egyszerűen elvarrta a szálakat. Egyetlen játékot írt meg és annyi. Ezért is voltunk bajban, amikor belekezdtünk a Max Payne 2-be. Mona Sax például azért nem halt meg, mert az egyik grafikus partner kérte, hogy maradjon életben. Kész szerencse, különben láttátok volna, ahogy tényleg megölik és nem játszhatott volna olyan jelentős szerepet a folytatásban.
Az Alan Wake esetében más volt a helyzet, ott előre terveztünk. Szóval Sam eleve úgy tervezte a világot, hogy több legyen benne egyetlen játéknál. Egy egész franchise-t, univerzumot épített fejben. Még a Night Springsre [az XBLA-s Alan Wake mellékág] is gondolt, eljátszott a »fikció a fikcióban« elképzeléssel."
Az Alan Wake 2 tehát egyáltalán nem vad gondolat, még az egykori anyagi bukta után sem (egyébként a kezdeti rossz eladásokat a Remedy szerint később bőven fedezte az alacsonyabb ár). Nemrégiben felröppent pár pletyka, hogy a játék már készül, s hogy a Microsoft a következő Xbox egyik nagy bejelentésének szánja. Oskari nem volt hajlandó válaszolni rá, hogy tényleg dolgoznak-e az Alan Wake 2-n, de azt elmondta, hogy ha nem kell mindent elölről kezdeni (grafikus motor, fizika, programkód, stb.), akkor sokkal hamarabb elkészülnek (a Night Springshez mindössze nyolc hónap kellett). Az új gépekről állítja, hogy nagy a titkolózás, így egyelőre ők sem tudnak többet nálunk.
S hogy lesz-e valaha multiplatform Alan Wake, azaz ellátogat-e PS3-ra mindenki kedvenc írója?
"Hogy őszinte legyek, erre nincsenek terveink. Soha ne mondd, hogy soha, de tényleg, most nem gondolkodunk ilyesmin."
Én ezekkel természetesen mind tisztában vagyok, de az mégis fájdalmas, amikor egy nagy múltú PC-s fejlesztőstúdiót konzolosítanak. A MS szinte sportot űz ebből. A Remedy-nek és Max Payne-nek nagy kultusza volt PC-n, biztos jót tett volna az eladásoknak, még ha nem is hozott volna túlságosan jelentős változásokat. A PS3-as portot pedig kizárólag hipotetikusan említettem meg, azért, mert ennek a műfajnak nagyobb hagyományai vannak ott.(Ugyanígy szinte mindig előjön ez a vélemény valamennyi japán fejlesztőstúdió gyenge eladásokat produkáló Xbox-exklúzív játékánál).
A PC-s verzió aligha nyomott valamit a latban, mivel pedig az MS volt a kiadó, a PS3-as megjelenés nyilván lehetetlen. Én hiszem, hogy lesz második rész, ha nem lenne, akkor a Night Springs-t sem erőltetnék.