• A People Can Fly csapatát is utolérték a pénzügyi nehézségek
  • 30 alkalmazottnak mutatott ugyanis ajtót a Bulletstorm fejlesztőcsapata
  • Mivel kevésbé lesz ambiciózus a Square Enixnek készülő játéka
  • További húsz fejlesztőt pedig más projektekhez osztottak be

Szinte hihetetlen, de 2022-ben már a 20. születésnapját ünnepelte a lengyel People Can Fly, vagyis a csapat, melynek olyan kiváló játékokat köszönhetünk, mint az eszelős fizikával felvértezett Painkiller, a szórakozást pontszámokban mérő Bulletstorm, a Gears of War: Judgment és a looter-shooterek egyre népesebb táborában szerencsét próbáló Outriders. A megalakulás óta persze már rengeteg víz lefolyt a Dunán, a stúdió pedig még be is vásárolt egy kicsit 2021 áprilisában – méghozzá nem véletlenül, hiszen nem csupán egy vasat tart a tűzbe a stúdió. Kár, hogy az egyik program esetében jelentősen megváltoztak az elképzelések.

leepitikapainkilleresabulletstormfejlesztocsapatat.jpg

A Kotakuval megosztott belsős emailnek köszönhetően ugyanis kiderült, hogy több mint 30 fejlesztőt kellett elbocsátania a brigádnak, mivel a tervezettnél kisebb lélegzetvételű lesz a Square Enix kiadásában készülő játékuk, így kevesebb erőforrást igényel annak elkészítése. A Project Gemini kódnéven futó alkotás kampánya állítólag jóval rövidebb lesz a vártnál, valamint az ellenfelek változatosságát is leredukálták, így nem csupán leépítések voltak, de további húsz kollágát még át is csoportosítottak más címekhez. "Megértjük, hogy ez a döntés mindannyiótokat érint, és szeretnénk kifejezni hálánkat az eddigi kemény munkátokért, elkötelezettségetekért és hozzájárulásotokért" – írta Adam Alker, a People Can Fly fejlesztési igazgatója az érintett munkatársaknak küldött e-mailjében. A fejlemények miatt vélhetően többen fognak munkálkodni a Microsoftnak készülő Project Mavericken, melynek fejlesztése elvileg 30-50 millió dollárba kerül, tehát biztosan ambiciózusabb vállalkozás, mint a szóban forgó produkció.