A gyenge pénzügyi eredmények után az Electronic Arts komoly struktúraváltásba kezdett. A cég igyekszik megválni minden olyan részegységétől és projektjétől, ami veszteségét okozhat, így az elmúlt hetekben a közösségi játékokra szakosodott cégeinek leépítéséről hallhattunk, illetve tegnap arról, hogy az EA Partners is megszűnhet -- itt azonban még korántsincs vége a megnyirbálásnak.

Mint minden nagyszabású struktúraváltás, ez is azzal jár, hogy távozniuk kell a dolgozóknak: a szóbeszéd szerint az EA a teljes, mintegy 9000 főt foglalkoztató állományának 10 százalékától vált meg. Az EA elismerte, hogy valóban volt leépítés, de azt már nem részletezték, hogy pontosan hány ember távozott, s mely ágazatokat érintett a leépítés. 

„Az elmúlt hetekben az EA az új technológiák és mobileszközök kihasználására fordította a figyelmét, ez viszont ahhoz a nehéz döntéshez vezetett, miszerint bizonyos helyeken csökkenteni kellett a munkaállományt. Nagyon hálásak vagyunk minden egyes dolgozó munkájáért -- hiányozni fognak, akik távoznak.

Ez egy kemény, de szükséges döntés volt, ami azért kellett, hogy remek játékokat készíthessünk, s megmutassuk a játékosoknak világszerte, hogy miért érdemes velünk tölteni az idejüket.”

Továbbá az Electronic Arts összevonja bizonyos ágazatait. A jelenlegi vezérigazgató által kiküldött levélből megtudtuk, hogy a marketingfeladatokat ellátó csapatok (Label Marketing Team, Global Acquisition Marketing, Marketing Analytics) egy nagy egységgé olvadnak össze Todd Sitrin vezetése alatt, a nagyfőnök pedig Peter Moore lesz. Ezen felül az Origint ezentúl Andrew Wilson vezényli, az egész divízió pedig Frank Gibeau-hoz és a Labels ághoz került.

Az EA május 7-én fogja megtartani negyedéves gazdasági konferenciáját, ahol remélhetőleg konkrét információkat is megtudhatunk az átszervezéssel és a leépítéssel kapcsolatban.