A világ szerte népszerű Angry Birds sorozat megalkotói az évek során sok változáson mentek keresztül. A több mint 3 milliárdszor letöltött játékok túlnőtték a telefonokat és töménytelen plüsfigurákká és egy rajzfilmsorozattá emelkedtek.
A cég nyeresége az elmúlt években kezdett el csökkenni. Már 2013-ban is csak a fele volt a 2012-es bevételnek, a tavalyi év folyamán pedig a figurák és a reklámanyagokból származó bevétel 43%-al csökkent. Ez vezetett ahhoz a döntéshez, hogy a céget és az egész Angry Birds márkát át kell alakítani. Az átalakítás pedig már 2014 év végén elkezdődött a 110 emberes leépítéssel és most, hogy a második rész megjelent, újabb 260 embert bocsájtottak el.
Mindez nem jelenti azt, hogy a stúdió vagy a cím szenvedne, hiszen a következő év nagyon erősen fog indulni kedvenc madarainknak, a Lego szettek és az animációs film megjelenésével. A cég tehát nem szűnik meg egyhamar és abban is biztosak lehetünk, hogy a disznókat bombázó szárnyasainkból is kapunk eleget (talán a szükségesnél többet is).
A Qualcomm-nál apránként 15%-os leépítést követnek el, (4700 fő a 31300-ból), mégsem temeti senki az egyik legnagyobb mobileszköz-chipgyártót, még ha a Samsung be is előzte őket 14 nanométeren.
A Rovio-nál maradva meg, a bevételük saját rekordjukhoz képest csökkent (ez a "kombinált", az hogy kevesebb plüssöt adnak el, nem veri őket a földhöz, játékfronton a bevételük csak nőtt), de még bőven pluszban vannak. Más, erre a platformra fejlesztő cégvezető tapsikolna örömében ha annyi lenne a tiszta haszna, mint a Rovio-nak most. Szóval kicsit korai farkast kiáltani, de ez a cikkben is világosan le van írva.