Tegnap a Game Informer nyomán tudomást szereztünk arról, hogy a Metal Gear Solid: Ground Zeroes központi története mindösszesen két óra alatt teljesíthető, ami nagyon kevés egy olyan játéktól, amiért a boltokban 20 eurót kérnek majd el digitálisan, illetve 30 eurót lemezes formában. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a főfogásnak számító Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain felvezető játékáról van szó, egy prológusról, ami csak egy kis ízelítőt ad az új mechanizmusokból, másrészt pedig a kétórás játékidő sem teljesen igaz.
A játék vezető tervezője, Kodzsima Hideo Twitteren reagált a játék hosszát ért kritikákra. Elmondta, hogy a Metal Gear Solid: Ground Zeroes a főküldetés mellett öt, mellékesnek tekinthető Side Ops misszióval érkezik, s mindegyik megbízatás különböző elemeket tartalmaz, köztük egy Trial Records lehetőséget, amivel összemérhetjük a barátainkkal, milyen gyorsan tudunk elvégezni egy-egy feladatot.
Kodzsima elmondása szerint a Ground Zeroes nem egy lineáris játék, hanem egy olyan alkotás, ami teret ad a különböző játékstílusoknak, s így hosszú időre lekötheti majd a játékosokat. „Úgy gondolom, hogy az emberek elégedettek lesznek azzal a játékidővel, amit a Ground Zeroes nyújtani tud, s nem foglalkoznak majd, mennyi idő kell teljesíteni a programot.” -- mondta a tervező.
A lényeg tehát az, hogy habár tényleg két óra alatt el lehet érni a stáblistáig, sőt nagyon gyorsra véve a tempót, ez öt perc alatt is sikerülhet, a végponthoz több út is vezet, s ahhoz, hogy mindet megismerhessük, több órára is szükségünk lesz.