Ahogy a legtöbb nagy tervezőzseninek, Kodzsima Hideónak is megvan a maga elképzelése a játékvilág jövőjéről: egy felhőrendszerekben összekötött dikitális gamer-mennyországot vizionál, mely egy rakás eszközön keresztül nyújt kiterjesztett élményt -- éppen ezért a konzolexkluzivitás, és úgy általában a rögzített platformok kora a végéhez közelít.
"Nyilván szeretem a Sonyt, tisztelem őket és úgy gondolom, hogy sok közös pontja van a világlátásunknak. Ugyanakkor úgy vélem, hogy a játékvilág jövője a felhőalapú rendszerekben, a cloud-gamingben rejlik. Imádom a Sonyt, a kamerám is Sony, de szerintem ha belépünk a felhők világába, egy sor különböző eszközünk lesz, melyek más-más módon nyújtanak lehetőséget az interakcióra." -- magyarázta elméletét az Edge-nek, kifejtve, hogy a gyártói exkluzivitás lassan értelmét fogja veszteni.
Azt mondjuk nehéz megmondani, hogy Kodzsima személy szerint mennyire gondolkodik előre, mert a nemrég bemutaott, egyébként döbbenetes minőséget képviselő FOX Engine (mely az adatlapunkon is látható Metal Gear Solid V-öt hajtja) saját bevallása szerint is PS3-ra és Xbox 360-ra lett optimalizálva. Persze megbirkózik a nextgen konzolokkal és a PC-kkel is, de kérdéses, hogy kitart-e a felhőalapú játékok koráig. És egyáltalán: mikorra várható a nagy átállás?