Az első komolyabb bejelentést a Microsoft tette meg. A redmondi óriás a Games for Windows kezdeményezés erősítésében látja a fejlődés egyik útját. 2006-ban két játék bejelentésével indult el ez a termékvonal - mára egy 60 címből álló portfólióvá duzzadt, mely csak 2007 novemberében az USA játékeladásainak 20 százalékát tette ki. Ebből a CES látogatói (és reméljük, mi is hamarosan) az alábbiakat tekinthetik meg demó vagy bemutató formájában:
  • Age of Conan: Hyborian Adventures (Funcom, Eidos Interactive)
  • Conflict: Denied Ops (Eidos Interactive)
  • Frontlines: Fuel of War (THQ)
  • Space Siege (SEGA)
  • Turning Point: Fall of Liberty (Codemasters)
  • Jigsaw Too Photo Edition (Carbonated Games)
Ezeken kívül a cég kilenc új címet jelentett be a jó öreg személyi komputerre, íme:
  • Alone in the Dark (Atari)
  • Bionic Commando (Capcom)
  • Conflict: Denied Ops (Eidos Interactive)
  • Empire: Total War (SEGA)
  • LEGO Indiana Jones (LucasArts)
  • Microsoft Train Simulator 2 (Microsoft Game Studios)
  • Sins of a Solar Empire (Stardock)
  • Space Siege (SEGA)
  • Tomb Raider: Underworld (Eidos Interactive)
Kilenc új Games for Windows játékEbből a listából igazán örömteli a LEGO Indy, a többiről azért többé-kevésbé tudtuk, hogy érkeznek „hozzánk” is. Kevin Unangst, a GfW divízió főnöke hozzátette, hogy a felsoroltakon kívül a termékvonal 2008-as sikervárományosai az Age of Conan: Hyborian Adventures (Funcom, Eidos Interactive), a Borderlands (2K Games), a The Club (SEGA), a Fallout 3 (Bethesda Softworks) és a Frontlines: Fuel of War (THQ).

Mindemellett egy másik szegmensre is odafigyelnek a cégnél, és ez nem más, mint az alkalmi játékok (casual games) piaca, mely tavaly világszerte 2,25 milliárd dolláros profitot termelt, a szakemberek idén húsz százalékos emelkedést prognosztizálnak. A Microsoft itt is piacvezető, köszönhetően az MSN Games és Windows Live Messanger Games vonalaknak. Előbbi havi 14 millió felhasználót vonz, olyan címekkel, mint a The Office, a Luxor 3 és a Diner Dash: Hometown Hero, utóbbin pedig havonta 16 millióan játszanak a kínálatban szereplő 26 címmel, ennek legújabb darabja a fenti „demólistában” szereplő Jigsaw Too Photo Edition, mely már elérhető a rendszeren. Ez egyébként egy olyan klasszikus puzzlejáték, melyben ki-ki saját fotójából készíthet ilyen mókát, és ezt barátai a Windows Live Messengeren keresztül próbálhatják meg kirakni.