Bár a többség általában a Grand Theft Auto 5-öt tartja a sorozat legjobb részének (és valóban az egyik legsikeresebb videojátékként vonult be a történelembe), a GTA: Vice City mindenképpen ott van a dobogón, mint egy csodálatos epizód. A 2002-es PS2-es játék a ’80-as évekbeli, neonfényes esztétikájával, remek zenéivel és Tommy Vercettivel (akinek a hangját a néhai Ray Liotta adta) folytatta az alig egy évvel korábban megjelent GTA 3 átütő sikertörténetét. A Vice City velünk öregedett, de mindig helye lesz szívükben. Nemrég Obbe Vermeij, a Rockstar korábbi technikai igazgatója válaszolt egy rajongónak, aki a GTA: Vice City-vel kapcsolatban tett fel kérdést.
Hi @ObbeVermeij it's an honor to meet you. I would like to know how the police car spawn system worked in GTA Vice City, in this image for example, whenever you passed on this street and were being chased, 2 police cars appeared to intercept you. pic.twitter.com/Iu7nYvA8uu
— Mike Martins (@Mikemartins122) April 29, 2024
A rajongó azt kérdezte Vermeijtől, hogy hogyan működött a 2002-es játékban a rendőrautó spawn-rendszer, utalva egy bizonyos utcára, ahol minden esetben két rendőrautó jelenik meg üldözésnél. "Elképesztő, hogy erre rájöttél!" – csodálkozott Vermeij, aki hozzátette: "Általában a rendőrautók jó messziről érkeznek, és megkapják a parancsot, hogy támadják meg a játékost. A Vice City-ben előre beállított helyszínekkel kísérleteztem, ahol a rendőrautók pont a megfelelő időben és a megfelelő kezdősebességgel spawnolnak, hogy pont a játékos előtt jelenjenek meg". Nagyjából öt ilyen helyszín van Vice City-ben (és csak kettes, illetve hármas csillagos körözésnél aktiválódnak), bár Vermeij szeretett volna többet is, viszont a komplexebb spawn-rendszerre már nem jutott elég idő a fejlesztés során.