A bajnokság 2022-es kiírásában 6 fordulóban 12 futam áll a versenyzők rendelkezésére, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsék és a szezon végén ez alapján rangsorolják majd őket. Minden fordulóban az első verseny rajtrácsát egy időmérő dönti el, a végeredményt követően pedig a második futamon az első 10 helyezett sorrendjét megfordítva startolhat el a mezőny.
A második szezon első hétvégéjén a prekvalifikációból bejutott e-pilóták Brands Hatch-en küzdhettek meg egymással. Eléggé embert próbáló pályának számít, pedig a 3916 méter hosszú pálya csak kilenc kanyarral büszkélkedhet. Ezek között mégis sok a hosszú és íves kanyar, ráadásul több emelkedő és lejtő nehezíti a versenyzők dolgát. Az 1926-os átadása óta 16 esetben módosítottak a pályán, legutóbb pedig 2003-ban változtatták meg a nyomvonalát.
Az időmérőben máris megtörtént egyébként az első meglepetés, hiszen Tóth Dávid előtt Simon Tamás futott be a leggyorsabbként és megszerezte a pole pozíciót. Volt egy nagy hiányzója az első fordulónak, Kiss Norbi ugyanis nem volt ott a mezőnyben. A második sort éppen ezért Leitner Norbert és a bajnokság egy új neve, Palla Csaba szerezte meg. A rajtot követően viszont Simon nem sokáig örülhetett, hiába kapta el jól a startot, már az első kör végére Tóth meg tudta előzni. Dávid egyébként elképesztően magabiztos és agresszív vezetési stílussal ragadta magához az első helyet és utána ezt ugyanilyen precizitással 25 körön át meg is tudta őrizni. Gyorsan kialakult ez a vezető hármas, Tóth mögött Simon és Leitner elszakadt a többiektől és bár néhány másodpercen belül tudtak autózni egymás mögött, egyikük sem volt képes támadni.
A 4-6. helyekért viszont komolyabb csata alakult ki, egymásra talált ugyanis egy trió, miután az 5. körben Csikós Dominik egy kakaskodás végén kicsúszott a negyedik helyről. Barna Martín mögött Palla Csaba és Zsupanek Bence körözött úgy, hogy fél és egy másodpercnyi különbség volt csak közöttük. Ez az idilli autóversenyzés egészen a 20. körig tartott, ekkor a célegyenes végén lévő elnyújtott jobbosban megcsúszott Palla, majd a mögötte érkező Zsupanek már nem tudta kikerülni és belement. Az ütközés következtében Palla jócskán pórul járt, szinte a mezőny végére esett vissza, Zsupanek viszont gond nélkül tudta folytatni a versenyzést és behozta az autóját az ötödik helyen. Az első verseny végeredménye az alábbiak szerint alakult:
A fordított rajtrácsos futamnak is volt néhány érdekessége. Rögtön az első, hogy Simon Tamás néhány kör leforgása alatt az élre tudott törni, két riválisa viszont, Leitner és Tóth kicsit lassabban tudta ezt megvalósítani a forgalom miatt. Sőt, egymásra is találtak, Tóth pedig nem is fogta vissza magát, határozottan megtámadta az 5. helyen előtte autózó Leitnert és az előzés végül azzal zárult, hogy utóbbi versenyző kicsúszott és a 11. helyre esett vissza. Tóth ezután üldözőbe vette Simonékat – aki mögött Zsupanek és Palla autózott – és elképesztő tempót diktálva lépett túl mindenkin, mígnem már az első helyért csatázott. Látszólag Simon autója sérült volt, a motorháztető kapott valószínűleg a futam elején valakitől, és talán ennek volt köszönhető, hogy nem igazán bírta tartani nemezisét, aztán a 11. körben hibázott is egyet, így kénytelen volt átadni az első helyet. Tóth ezután szép lassan elszakadt a mezőnytől, Simonnak viszont a megpróbáltatások még csak akkor kezdődtek. A 12. körben Zsupanek is meg tudta őt előzni, majd a 15-ben már Palla is átverekedte magát a fehér Porschéban ülő Simonon. Mindeközben Leitner óriási elánnal vezetett, 10 kör leforgása alatt eljutott egészen az ötödik helyig. Az utolsó kör pedig egészen elképesztőre sikeredett, előbb Palla előzte meg Zsupaneket, aki végül vissza tudta szerezni második helyét, majd néhány kanyarral később Palla elrontotta az egyik kanyart és megcsúszott. Tempója azonban még volt és a hibázó Simon mellett el tudott menni, erre a manőverre pedig a rájuk felzárkózó Leitner is képes volt és amolyan nevető harmadikként a versenyen a negyedik helyen intették le. Az első verseny fordított rajtrácsos végeredménye az alábbiak szerint alakult:
Tóth Dávid 218 ponttal vezeti a pontversenyt és a tavalyi bajnoki címét követően remekül kezdte az új szezont, de szombaton ismét virtuális volán mögé ülnek a versenyzők és a Red Bull Ringen eshetnek egymásnak. A második fordulóra már lehet nevezni és mért köröket futni a prekvalifikációs héten, a legjobb 30 időt futó játékos pedig ott lehet majd a rajtrácson a hétvégén.