- Készült egy mod a Starfieldhez
- Ami kiveszi belőle a névmásokat
- A Nexus Mods üzemeltetői viszont szinte azonnal törölték a csomagot
- Mondván, hogy ők támogatják a sokszínűséget és a befogadást
Ahogy azt a Bethesda játékok esetén már megszokhattuk, természetesen a Starfield körül is elkezdtek gyülekezni a modderek, és bár a hivatalos fejlesztői készlet (Creation Kit) érkezése csak jövőre várható, a tehetséges rajongók már most is összehoztak néhány hasznos vagy épp érdekes toldalékot – a vicces próbálkozásokról már nem is beszélve. Vannak azonban olyan alkotók is, akik inkább kivennének ezt-azt a sci-fi szerepjátékból, jelen esetben pedig pont ez történt, bár a kezdeményezés eléggé kérészéletűnek bizonyult.
Van ugyanis az alkotásnak egy némiképp vitatott eleme, nevezetesen, hogy a karakterkészítés során megadhatjuk az általunk preferált névmást a karakterünknek. Ez a döntés lényegében teljességgel irreleváns a nagy egész szempontjából, hiszen soha többé nem fog előkerülni a későbbiekben (én legalábbis még nem éreztem, hogy bárminemű hatása lenne mondjuk a cselekményre vagy a dialógusokra), ám maga az opció is elég volt ahhoz, hogy kiakasszon néhány embert – van, akit a kelleténél egy picivel jobban. Az egyik modder éppen ezért úgy döntött, hogy kiveszi ezt az opciót a programból, ám a közösség legnagyobb gyülekezőhelyének tekinthető Nexus Mods üzemeltetői úgy gondolták, hogy ez már nem igazán fér bele az oldal kereteibe, így csakhamar törölték is a pakkot. "Úgy éreztük, hogy ez a mod már nem az oldalra való, és természetesen jogunkban áll, hogy ne tároljunk el mindent a platformunkon" – olvasható a 404 Mediának adott nyilatkozatban. "Ez nem egy politikai nyilatkozat, ahogy a kultúrharc egyik vagy másik oldalához sem kívánunk csatlakozni, szimplán csak kiállunk a sokszínűség és a befogadás mellett. A diverzitás eltávolítása pedig hiába lehet vonzó néhány ember számára, egyszerűen nem segíti elő a pozitív modding közösséget." A névmások tehát maradnak, ami talán zavar pár embert, de őszintén szólva sokan örülnének annak, ha ez lenne az egyetlen (vagy a legnagyobb) probléma a programmal.
Ha így haladunk az Elder Scrolls VI-ban nem hogy egy skála csúszka lesz karakter nem választó helyett, de olyan dolog is, amire normális ember még nem is gondolna.
De ha az LMBTQ oldalt "negatívan" érintő mod kerül fel azt azonnal töröljök. Viszont a propagáló modok azok maradhatnak. (lásd Spider-Man zászlói körül kialakult hiszti.)
Szóval nem kell az álszent duma, hogy mi "nem foglalunk állást egyik oldal mellett sem".
Ha nem foglalnának állást, akkor mind a két oldalt engednék, vagy tiltanák ugyanúgy.