Az utóbbi kiadása óta a kötelező javításokat és kisebb kiegészítéseket leszámítva azonban meglehetősen csendben maradtak a srácok -- egész mostanáig, a csapat hivatalos blogján és Facebook oldalán ugyanis az elmúlt hetekben számtalan kép és információ került kiadásra (illetve lájkolásra) a jövőre érkező folytatásokkal, nevesül az Extreme Trucker 2-vel és a Euro Truck Simulator 2-vel kapcsolatban; lássuk, mire számíthatunk a kettes sorszámmal felszerelt epizódoktól!
Ott van először is maga a térkép: az ETS2-vel érkező Európa amellett, hogy jóval kidolgozottabb és változatosabb lesz elődjénél, egyúttal méretében is jelentősen megnő; a fejlesztők a German Truck Simulator méretarányával dolgoznak, szóval Németország és az Egyesült Királyság pont akkora lesz, mint a GTS-ben és a UK Truck Simulatorben volt (kisebb módosításokkal egyébként egy az egyben fel is használják a két pálya úthálózatát). A bejárható terület tehát igen nagynak ígérkezik, örömünk azonban nem felhőtlen, mivel Pavel elmondása szerint Magyarország (meg amúgy az egész közép-kelet-európai régió) valószínűleg ezúttal sem kerül be az alapverzióba; újabb területeket valószínűleg az időszakosan érkező tartalomfrissítésekkel pakolnak majd be, de reméljük, hogy ez -- az ETS-sel szemben -- nem merül majd ki egyetlen csenevész országban és két főútvonalban...
Játékmenetében a folytatás leginkább a Euro Truck és a German Truck keverékének tűnik: karrierünket az új részben is egy logisztikai cég sofőrjeként kezdjük, majd saját kamionunk megvásárlását követően szabadúszóként folytatjuk, az időlimitre teljesített megbízatásokból befolyó pénzből pedig új kamiont vehetünk, ADR-jogosítványt szerezhetünk, hozzáférést kaphatunk a többi országhoz, saját vállalkozásba kezdhetünk, illetve -- új elemként -- kamionunkat is teljesen testre szabhatjuk. Ez utóbbi tűnik egyébként jelenleg az ETS2 egyik legnagyobb attrakciójának; a fejlesztők ígérete szerint mindegyik típus egy rakás egyedi tuningopcióval fog érkezni, a járgányok teljesítménye mellett pedig azok megjelenését is igen alaposan átszabhatjuk: plusz fényszórókat, megkülönböztető jelzést ("villogót"), matricákat, kürtöket, visszapillantó tükröket, vagy épp gallytörő rácsot rakhatunk kamionunkra.
Apropó, kamionok: a fejlesztők elmondása szerint jelenleg igen nagy esély van rá, hogy több gyártó licencét is megszerezzék, így valószínű, hogy a fiktív típusok helyett végre a megvehető gépszörnyek legtöbbje (vagy mindegyike) valódi márkajelzést kap. A készítők emellett pár új kamiont is terveznek, a Renault oldalán pl. a Magnum mellett a Premium megjelenésére is számíthatunk.
És hogy hogy fog mindez kinézni? Nos, a tuning mellett a technikai front is jelentős újításokat tartogat, a fejlesztők ugyanis alaposan nekifeküdtek az immár 14. évét (!!!) taposó Prism3D motornak, és szinte alapjaiban írták újra azt. Az új részben ennek megfelelően a kamionok és a tereptárgyak jóval kidolgozottabbak lesznek, a textúrák szintén ugranak egy szintet a minőségi skálán, a fény- és árnyékeffektek sokat javulnak, nem érheti panasz a víz tükröződését sem, emellett a memóriakezelést is optimizálják (szóval az új pályarész betöltésével járó kis szaggatásokat lassan elfelejthetjük). Alapjaiban írják újra emellett az MI-t is (szóval remélhetőleg hamarosan búcsút inthetünk az idióta kocavezetőknek), a motor pedig immár egy külön, a fizikai számításokat végző réteget is kap -- reméljük, ez majd a vezetési modellen is érződik. Mindez persze azt jelenti, hogy a játék éhsége jelentősen megnő: az már biztos, hogy az élvezetes játék egy kétmagos procit fog majd igényelni -- a gépigényről jelenleg azonban többet nem tudni.
Az tehát már biztos, hogy 2011-ben sem maradunk kamionos játékok nélkül, a készülő ETS2 pedig a cég eddigi legjobbjának ígérkezik -- a kérdés persze csak az, hogy valóban hozza-e az új rész mindazt, amit az előzetes infók és képek alapján elvárunk tőle, és hogy képesek lesznek-e így megfelelni a kamionbarátok egyre növekvő elvárásainak. Jövőre kiderül...
Extrém unalom?
Hadd kezdjem a sort az 18 Wheels of Steel következő vadhajtásával, ott ugyanis valószínűleg nem számíthatunk komolyabb forradalomra: mint Pavel Sebor, a csapat vezetője kérdésünkre elmondta, az Extreme Trucker 2 is alapvetően azon alkalmi játékosoknak készül, akik élvezték a program alapjául szolgáló fél-reality sorozatokat (itt konkrétan a Jéglovagokról és az Amerikai favágókról van szó), de nem szeretnének huzamosabb ideig a gép előtt ülni, amíg letudnak egy-egy fuvart -- ennek megfelelően (sajnos) játékmenetében az ET2 majdnem teljesen meg fog egyezni elődjével: előre meghatározott megbízatásokat kell teljesítenünk a küldetéshez kapott járművünkkel, melyekért tapasztalati pontokat kapunk, nagyobb XP mellett pedig nagyobb eséllyel jelennek meg elérhető feladataink kínálatában a cím fő attrakciójának számító különleges (legtöbbször túlméretes) rakományok. A folytatás (a visszarakott tankolást leszámítva) igazából csak tartalmában lesz több elődjénél: az előző rész három játszható helyszíne mellé a fejlesztők egy favágás körül forgó Montanát, és egy felettébb egzotikus Bangladest csaptak hozzá, ezzel egyidejűleg pedig az elérhető járművek száma szintén többszörösére nőtt: az eddig kiadott képeken többek között egy daruskocsi, illetve egy extra hosszú körfűrészt szállító szerelvény bukkant fel. A játék jelenleg már zárt bétatesztelés alatt áll, megjelenése 2011 elején várható, itthon előreláthatólag magyar felirattal.Európa újabb ostroma
Bár az alkalmi játékos fuvarozók minden bizonnyal jól ellesznek pár órán keresztül az ET2-vel, mi magunk igazából az előreláthatólag 2011 második felében érkező Euro Truck Simulator 2-re voltunk kíváncsiak, a fejlesztők pedig -- bár eléggé szűkszavúnak bizonyultak a játék több aspektusát érintően is -- több, igen kellemesnek ígérkező fejlesztésről is lerántották a leplet.Ott van először is maga a térkép: az ETS2-vel érkező Európa amellett, hogy jóval kidolgozottabb és változatosabb lesz elődjénél, egyúttal méretében is jelentősen megnő; a fejlesztők a German Truck Simulator méretarányával dolgoznak, szóval Németország és az Egyesült Királyság pont akkora lesz, mint a GTS-ben és a UK Truck Simulatorben volt (kisebb módosításokkal egyébként egy az egyben fel is használják a két pálya úthálózatát). A bejárható terület tehát igen nagynak ígérkezik, örömünk azonban nem felhőtlen, mivel Pavel elmondása szerint Magyarország (meg amúgy az egész közép-kelet-európai régió) valószínűleg ezúttal sem kerül be az alapverzióba; újabb területeket valószínűleg az időszakosan érkező tartalomfrissítésekkel pakolnak majd be, de reméljük, hogy ez -- az ETS-sel szemben -- nem merül majd ki egyetlen csenevész országban és két főútvonalban...
Játékmenetében a folytatás leginkább a Euro Truck és a German Truck keverékének tűnik: karrierünket az új részben is egy logisztikai cég sofőrjeként kezdjük, majd saját kamionunk megvásárlását követően szabadúszóként folytatjuk, az időlimitre teljesített megbízatásokból befolyó pénzből pedig új kamiont vehetünk, ADR-jogosítványt szerezhetünk, hozzáférést kaphatunk a többi országhoz, saját vállalkozásba kezdhetünk, illetve -- új elemként -- kamionunkat is teljesen testre szabhatjuk. Ez utóbbi tűnik egyébként jelenleg az ETS2 egyik legnagyobb attrakciójának; a fejlesztők ígérete szerint mindegyik típus egy rakás egyedi tuningopcióval fog érkezni, a járgányok teljesítménye mellett pedig azok megjelenését is igen alaposan átszabhatjuk: plusz fényszórókat, megkülönböztető jelzést ("villogót"), matricákat, kürtöket, visszapillantó tükröket, vagy épp gallytörő rácsot rakhatunk kamionunkra.
Apropó, kamionok: a fejlesztők elmondása szerint jelenleg igen nagy esély van rá, hogy több gyártó licencét is megszerezzék, így valószínű, hogy a fiktív típusok helyett végre a megvehető gépszörnyek legtöbbje (vagy mindegyike) valódi márkajelzést kap. A készítők emellett pár új kamiont is terveznek, a Renault oldalán pl. a Magnum mellett a Premium megjelenésére is számíthatunk.
És hogy hogy fog mindez kinézni? Nos, a tuning mellett a technikai front is jelentős újításokat tartogat, a fejlesztők ugyanis alaposan nekifeküdtek az immár 14. évét (!!!) taposó Prism3D motornak, és szinte alapjaiban írták újra azt. Az új részben ennek megfelelően a kamionok és a tereptárgyak jóval kidolgozottabbak lesznek, a textúrák szintén ugranak egy szintet a minőségi skálán, a fény- és árnyékeffektek sokat javulnak, nem érheti panasz a víz tükröződését sem, emellett a memóriakezelést is optimizálják (szóval az új pályarész betöltésével járó kis szaggatásokat lassan elfelejthetjük). Alapjaiban írják újra emellett az MI-t is (szóval remélhetőleg hamarosan búcsút inthetünk az idióta kocavezetőknek), a motor pedig immár egy külön, a fizikai számításokat végző réteget is kap -- reméljük, ez majd a vezetési modellen is érződik. Mindez persze azt jelenti, hogy a játék éhsége jelentősen megnő: az már biztos, hogy az élvezetes játék egy kétmagos procit fog majd igényelni -- a gépigényről jelenleg azonban többet nem tudni.
Az tehát már biztos, hogy 2011-ben sem maradunk kamionos játékok nélkül, a készülő ETS2 pedig a cég eddigi legjobbjának ígérkezik -- a kérdés persze csak az, hogy valóban hozza-e az új rész mindazt, amit az előzetes infók és képek alapján elvárunk tőle, és hogy képesek lesznek-e így megfelelni a kamionbarátok egyre növekvő elvárásainak. Jövőre kiderül...
Igen én is ki fogom próbálni az tuti...
De mi az, hogy:
"a játék éhsége jelentősen megnő: az már biztos, hogy az élvezetes játék egy kétmagos procit fog majd igényelni"
Nekem már a GTS is akad 2 magos procival 4 GB ram mellett és 1 GB videókártyával.(de nem az eredeti térképpel)
Na de mind1.
Csak jó legyen.