A hírt azért némi fenntartással kell fogadni, hiszen a Kieron Gillen által írt, fent nevezett, játékokkal foglalkozó blogon jelent meg, de azért van ok bizakodásra is. De erről később. A blog információi szerint a játék már 2011-ben megjelenik, és az egyjátékos mód mellett egy maximum nyolc játékosig terjedő online mókát is tartalmazni fog.
A játék története szerint a korábban egységes Japán felbomlott, és kisebb-nagyobb klánok harcolnak egymással, hogy megszerezzék az ország feletti hatalmat. A játékos Daimyót, egy klánvezért alakít, feladata pedig az lesz, hogy katonai stratégiával, kereskedéssel és diplomáciával újraegyesítse a széthullott országot és megszerezze a sógun címet.
Ha hihetünk a cikknek, a program a körökre osztott és a valós idejű stratégiát fogja vegyíteni (tehát marad az első részben alkalmazott megoldás), mely a fejlesztők ígérete szerint a veterán és az új Total War játékosoknak is megfelelő és mély játékélményt kínál majd. A programban a karakterek fejlődni fognak, de a megszerzett tapasztalati pontokat nemcsak a főkarakter kaphatja meg, hanem annak beosztottjai is, mint például a tábornokok.
Az online mókát maximum nyolc játékos játszhatja és ranglistát is tartalmazni fog, csakúgy, mint személyre szabható avatart, valamint új online játékmódokat, például klánok közötti háborút, mely először jelenik meg a Total War-sorozatban.
Az ígéretek szerint építhetünk és kormányozhatunk városokat, amelyekben toborozhatunk, és képezhetünk katonákat, a mesterséges intelligencia pedig figyelni fogja lépéseinket, és mindig a helyzetre reagálva fog válaszolni.
Látható, hogy minden van itt, ami csak kell. Egyeseknek a leírásból eszébe juthat a korszakalkotó első rész, amely itt az oldalon is igen magas pontszámot kapott. Ha azt tovább tudják fejleszteni (az első rész egyik gyenge pontja éppen a diplomácia volt) , akkor remek játékot kaphatunk. Bizakodásra okot adhat, hogy a hivatalos Total War oldalon egy homokóra pereg, mely jelenleg 1744-et mutat...
A játék története szerint a korábban egységes Japán felbomlott, és kisebb-nagyobb klánok harcolnak egymással, hogy megszerezzék az ország feletti hatalmat. A játékos Daimyót, egy klánvezért alakít, feladata pedig az lesz, hogy katonai stratégiával, kereskedéssel és diplomáciával újraegyesítse a széthullott országot és megszerezze a sógun címet.
Ha hihetünk a cikknek, a program a körökre osztott és a valós idejű stratégiát fogja vegyíteni (tehát marad az első részben alkalmazott megoldás), mely a fejlesztők ígérete szerint a veterán és az új Total War játékosoknak is megfelelő és mély játékélményt kínál majd. A programban a karakterek fejlődni fognak, de a megszerzett tapasztalati pontokat nemcsak a főkarakter kaphatja meg, hanem annak beosztottjai is, mint például a tábornokok.
Az online mókát maximum nyolc játékos játszhatja és ranglistát is tartalmazni fog, csakúgy, mint személyre szabható avatart, valamint új online játékmódokat, például klánok közötti háborút, mely először jelenik meg a Total War-sorozatban.
Az ígéretek szerint építhetünk és kormányozhatunk városokat, amelyekben toborozhatunk, és képezhetünk katonákat, a mesterséges intelligencia pedig figyelni fogja lépéseinket, és mindig a helyzetre reagálva fog válaszolni.
Látható, hogy minden van itt, ami csak kell. Egyeseknek a leírásból eszébe juthat a korszakalkotó első rész, amely itt az oldalon is igen magas pontszámot kapott. Ha azt tovább tudják fejleszteni (az első rész egyik gyenge pontja éppen a diplomácia volt) , akkor remek játékot kaphatunk. Bizakodásra okot adhat, hogy a hivatalos Total War oldalon egy homokóra pereg, mely jelenleg 1744-et mutat...
Talán végre lesz egy Total War ami játékélményben ismét hozza a kezdeteket.
Nekem egyik "utód" sem jött be azóta annyira mint a legelső.
A Rome is jó volt még, de abban sem annyira a harci stratégia volt a fontos (inkább, a milyen gyorsan, mennyi katonát képzek és küldök a darálóba).
A Shogunban még vigyázni kellett a seregekre, mert bizony egy elszúrt csata nagyon visszavethetett.
Az egyik emlékezetes élményem egy hídi csata volt Shogunban:
Ellenség a hídnál a túlparton, nekem pedig át kelett menni. Esett ezért puska nuku...
A legjobban az teszett, hogy a híd végébe az ellen mindíg azt az egységét vonultatta fel, ami a leginkább fogta a támadóimat. Ha lovassággal akartam gyorsan átmenni és hídfőt építeni, hogy fel tudjak fejlődni, akkor lándzsásokkal elzárta az utat, ha monkokkal menten akkor samurájokat hozott stb.
Ilyen az utódokban nem igen volt.
A puska és az ágyú lett a lényeg, azzal pedig szerintem közel sem lehet olyan élvezetes csatákat tolni mint karddal és nyilakkal.
A Napoleonban kifejezetten nem tesztett a felállunk 2 sorba és halomra lőjük egymást játékmenet...
Erasmus: pont ez volt a szép az egészben. Ninjaseregek egész hadát küldtem az ellenséges tábornokokra, meg klánvezérek megölésére Volt mikor nem egy hadsereg csak egy ügyes bérgyilkolás is elég volt az ellenség megbuktatására.
Ami külön szép volt az első részben, hogy nem tudtál mindent kifejleszteni fullra mert nem volt elég idő. El kellett döntened mire mész rá. Általában a bérgyilkosokra mentem rá, így a hadseregem közepes erősségű volt, viszont a gésa bérgyilkosaim legyőzhetetlenek voltak
Szerintem teljesen jó hogy japánban játszódik. A kiegje a Mongol invasionba a mongolokkal is lehetett harcolni. Csak legyen sokkal több terület, vagy a pálya nagyobb.
Amúgy voltak benne portugálok, és hollandok is, akik be akarják hozni a kereskedelmet és a keresztény vallást az országba. Ha lepaktálsz velük akkor tudsz muskétás csapatokat gyártani, ha maradsz a régi vallásnál és visszautasítod őket, akkor meg Fanatikus szerzeteseket tudsz gyártani lándzsakarddal.
Amúgy meg szerintem is a legjobb a Rome Total war lett, az alapgamma. Annak kiegjei már nem olyan jók. A medieval 1. az annyira nem jött be a 2. része viszont egész jól sikerült. Tetszik hogy több száz egységfajta van, és a különböző népeknél különbözően néznek ki ugyanazok a típusú egységek.
Empirevel nem játszottam még mert úgy hallottam gusztustalan nagy lett a gépigénye, és eléggé buggos is. Meg a napoleoni korszak sem vonz annyira.
A kedvencem mégis a gazdaság marad. Az TW szinten verhetetlen.
Abszolút nem volt unalmas, hogy csak egy nép volt benne. Ha igaz a hír, akkor nagyon remélem, hogy a történelmi kiindulópontot nem fogják meghamisítani a játékban. (mármint HA csak Japán területén játszódik a játék, akkor csak japánok legyenek benne)
Vagy legyen belőle Asia: Total War.
Szerintem amúgy nem a diplomácia a leggyengébb pontja a TW-játékoknak. Az A.I. az. Borzalmas, hogy már a Shoguntól kezdve lehetett úgy csatákat nyerni, hogy az idióta ellenséget lenyilaztuk a városfalról, mert az képtelen volt támadni... (Mondjuk az Empire-rel nem játszottam, csak demoszinten, szóval lehet, abban már kijavították ezt.)
De bevallom én inkább örülnék egy új Rome-nak, nincs is jobb mint pár falanxal feltartani egy óriási sereget.
Amúgy, remélem sikerül teljesíteni az elvárásokat, mert ugye mindenki a Shogunért sírt. Valljuk be az előző részek eléggé egykaptafás koppintások voltak, csak amiatt bocsátottunk meg, mert egy remek programot másoltak évről évre.
Nekem azért a Rome a nagy kedvencem.