A hírt azért némi fenntartással kell fogadni, hiszen a Kieron Gillen által írt, fent nevezett, játékokkal foglalkozó blogon jelent meg, de azért van ok bizakodásra is. De erről később. A blog információi szerint a játék már 2011-ben megjelenik, és az egyjátékos mód mellett egy maximum nyolc játékosig terjedő online mókát is tartalmazni fog.

A játék története szerint a korábban egységes Japán felbomlott, és kisebb-nagyobb klánok harcolnak egymással, hogy megszerezzék az ország feletti hatalmat. A játékos Daimyót, egy klánvezért alakít, feladata pedig az lesz, hogy katonai stratégiával, kereskedéssel és diplomáciával újraegyesítse a széthullott országot és megszerezze a sógun címet.

Ha hihetünk a cikknek, a program a körökre osztott és a valós idejű stratégiát fogja vegyíteni (tehát marad az első részben alkalmazott megoldás), mely a fejlesztők ígérete szerint a veterán és az új Total War játékosoknak is megfelelő és mély játékélményt kínál majd. A programban a karakterek fejlődni fognak, de a megszerzett tapasztalati pontokat nemcsak a főkarakter kaphatja meg, hanem annak beosztottjai is, mint például a tábornokok.

Az online mókát maximum nyolc játékos játszhatja és ranglistát is tartalmazni fog, csakúgy, mint személyre szabható avatart, valamint új online játékmódokat, például klánok közötti háborút, mely először jelenik meg a Total War-sorozatban.

Az ígéretek szerint építhetünk és kormányozhatunk városokat, amelyekben toborozhatunk, és képezhetünk katonákat, a mesterséges intelligencia pedig figyelni fogja lépéseinket, és mindig a helyzetre reagálva fog válaszolni.

Látható, hogy minden van itt, ami csak kell. Egyeseknek a leírásból eszébe juthat a korszakalkotó első rész, amely itt az oldalon is igen magas pontszámot kapott. Ha azt tovább tudják fejleszteni (az első rész egyik gyenge pontja éppen a diplomácia volt) , akkor remek játékot kaphatunk. Bizakodásra okot adhat, hogy a hivatalos Total War oldalon egy homokóra pereg, mely jelenleg 1744-et mutat...