A Firefly hivatalosan is bejelentette, hogy még idén érkezik a Stronghold Crusader II. Az erődépítős stratégiai sorozat folytatása teljesen új grafikus motort, fejlesztett mesterséges intelligenciát, és kidolgozott többjátékos módot kap.
A csapat persze nem szeretne nagyon elrugaszkodni a gyökerektől, így a Stronghold Crusader II is az első rész mechanikájára épít, csak épp mindent a négyzetre emel: több tartalom, nagyobb pályák, frissített harci interfész és még több beállítási lehetőség várható. Ami a multiplayert illeti, a hivatalos közlemény szerint visszatér a Stronghold Crusader sebes lefolyású skirmish-módja, feldobva egy sor új egységgel, karakterosztállyal, és teljesen személyre szabható várakkal.
Az nelső hivatalos trailer június 11-én érkezik, vele együtt egy sor játékkép, mely bemutatja a vadonatúj grafikusmotor képességeit. A Stronghold Crusader II az E3-on is kint lesz, méghozzá játszható formában, megjelenésére pedig 2013 karácsonya környékén lehet számítani. Érdekesség továbbá, hogy az eddigi részekkel szemben a Crusader II-t a Firefly csapata nemcsak fejleszti, de házon belül ki is adja, szóval független munkával állunk szemben. Reméljük, ez csak jót jelent, és nem egy unalmas klónnal játszhatunk majd a karácsonyfa alatt, főleg, hogy a srácok megállapodást kötöttek a Gambitous nevű játékszolgáltató céggel, hogy időnként újabb és újabb DLC-kkel tegyék teljesebbé a programot.
Stronghold Crusader II -- Megjelenés: 2013 Q4 -- Gépigény: nem ismert
Na, ez régen rossz, ugyanis már az első rész igen csak elavult megoldásokkal dolgozott, de még ellehetett nézni neki. Én abban reménykedem, hogy a kedves készítők végre eltalálják, hogy most menedzselős játékot, vagy háborúzós RTS-t szeretnének készíteni, és nem lemásolják majd az elsőrészt, csak már 3D grafikában. A gazdaság irányítós részt ugyanis túl könnyű kiismerni és kb. az első 3 percben jelent csak kihívást, a hadászati rész meg csapnivaló: Nincs kő-papír-olló elv, csupán a mennyiség számít, ráadásul az egységek felét nem fogod használni (max küldetéskor). És ami a legalja: nincs fog of war!! Könyörgöm, Úgy nem lehet stratégiai játékot játszani, ha alapból látom hogy mivel fog, mikor, és merről támad majd az ellenség.
Szóval lesz mit javítani...