Carpenter (A dolog, Menekülés New Yorkból, Halloween) a Game Informer stábjának adott nyilatkozatában mondta el, mennyire szereti ezt a játékot. Szerinte kiváló alapanyag lenne egy filmhez: „Tartom magam ahhoz az állásponthoz, hogy jó film lenne, hiszen vannak ezek az emberek, akik egy elhagyatott, lezárt űrhajóra lépnek, amit újra be kell indítaniuk, de közben van valami a fedélzeten. Remek anyag. Nagyon szeretnék ebből filmet készíteni, ez gyakorlatilag már most félig kész van.”
Természetesen nem sok esély van arra, hogy a közeljövőben vagy egyáltalán bármikor film készülhessen a Dead Space alapján, hiszen éppen tegnap tudtuk meg, hogy a legutóbbi rész eladásai az elvárások alatt teljesítettek -- arról nem is beszélve, milyen költséges egy sci-fi elkészítése, a rizikófaktor pedig még nagyobbra nő, ha egy játékadaptációról van szó. Sajnos ez egy halott ügy.
Dead Space -- Megjelenés: 2008. október 24. -- Gépigény: CPU: 1 magos / 2800 MHz, RAM:1 GB, VGA: SM 3.0, DX 9.0c / 256 MB, HDD: 7,5 GB
A témához kapcsolódva szerintem is le kéne csapnia az EA-nak erre az ajánlatra, ilyen rendezővel még valami nagyon jó is kisülhet belőle. :)
És pont alkalmas időket élünk egy ilyen sci-fi horrorhoz. A költség valószínűleg nem lenne akadály, persze nem mindjárt Star Trek - Into Darknessben és Avbatárban kell gondolkodni, hanem a kisebb, hangulatosabb filmek költségvetésében: Pandorum, District 9, Cloverfiels, Moon, stb. Egy nagyon szép, max 100 millióból kihozható, díszletek közé pakolt, minimál CG filmet össze lehetne hozni. A díszletek és a maszkok kerülnének benne a legtöbbe, viszont annak árát meg lehet spórolni azon, hogy az első Dead Space-ben tíz szereplő, ha volt.
Sőt, az EA helyében már csak azért is rábólintanék, mert nem Uwe Boll vagy Paul W. S. Anderson dörömböl az ajtón, hanem John Caprenter. A tökéletes rendező a filmre.