Érdekes kutatás eredményeiről számolt be a Daily Mail. Az újság szerint a Keele Egyetem diákjai negyvenfős mintán végzett kísérlet segítségével bizonyították be, hogy az erőszakos videojátékokkal töltött idő segít feldolgozni a fájdalmat, vagyis elviselhetőbbé tenni egyes betegek szenvedéseit.
Akár a GTA V-tel is lehet majd betegeket kezelni?
A viszonylag egyszerű metódus szerint leültették a résztvevők egy csoportját egy meg nem nevezett "erőszakos videojáték" elé, míg a többiek valamilyen kevésbé durva programmal szórakozhattak. Ezt követően mindkét csapat tagjait megkérték, hogy tartsák egy tál jéghideg vízben a kezüket -- az eredmények szerint azok, akik brutális játékkal múlatták az időt, átlagosan 65%-kal bírták tovább a hideg okozta fájdalmat.
Dr. Richard Stephens, a kísérletet felügyelő pszichológiatanár szerint már korábban is sikerült bebizonyítani, hogy a káromkodás segít levezetni a fájdalmat és a feszültséget. Szerinte ugyanezt látjuk most megnyilvánulni a virtuális agresszivitáson keresztül: minél durvább és erőszakosabb a látott jelenet, annál toleránsabbá válik a szervezet a fájdalommal szemben, minden bizonnyal azért, hogy ezzel segítse elő az életben maradásért vívott harcot.
Dr. Stephens szerint az erőszakos játékok harctéri alkalmazása immár nemcsak mint interaktív kiképzés vagy taktikai próba működhet, de segíthet, hogy a katonák a harcra összpontosítsanak. Sőt, a játékok akár kezelésként is megjelenhetnek súlyos betegek esetében. Ehhez persze további tesztekre és kísérletekre van szükség.

Akár a GTA V-tel is lehet majd betegeket kezelni?
A viszonylag egyszerű metódus szerint leültették a résztvevők egy csoportját egy meg nem nevezett "erőszakos videojáték" elé, míg a többiek valamilyen kevésbé durva programmal szórakozhattak. Ezt követően mindkét csapat tagjait megkérték, hogy tartsák egy tál jéghideg vízben a kezüket -- az eredmények szerint azok, akik brutális játékkal múlatták az időt, átlagosan 65%-kal bírták tovább a hideg okozta fájdalmat.
Dr. Richard Stephens, a kísérletet felügyelő pszichológiatanár szerint már korábban is sikerült bebizonyítani, hogy a káromkodás segít levezetni a fájdalmat és a feszültséget. Szerinte ugyanezt látjuk most megnyilvánulni a virtuális agresszivitáson keresztül: minél durvább és erőszakosabb a látott jelenet, annál toleránsabbá válik a szervezet a fájdalommal szemben, minden bizonnyal azért, hogy ezzel segítse elő az életben maradásért vívott harcot.
Dr. Stephens szerint az erőszakos játékok harctéri alkalmazása immár nemcsak mint interaktív kiképzés vagy taktikai próba működhet, de segíthet, hogy a katonák a harcra összpontosítsanak. Sőt, a játékok akár kezelésként is megjelenhetnek súlyos betegek esetében. Ehhez persze további tesztekre és kísérletekre van szükség.
Ami miatt persze jönnek a videojáték ellen kampányolók az újabb és újabb érvekkel, hogy a játékok "érzéketlen tuskókká" alakítják szegény szenvedő játékosokat.
Sőt állítom, hogy egyes emberekben még a fájdalomérzet erősödését is okozhatja, ha pl. túl nehéz a játék, túl sokszor hal meg, stb. Ilyenkor még inkább gyülemlik fel az agresszió, amit a sikertelen próbálkozások miatt nem tud levezetni a játékon keresztül. Szerintem ez maximum makkegészséges embereknél válhat be laboratóriumi körülmények között.
Viszont azt is hallottam, hogy a káromkodó, rosszindulatú emberek sem élnek egy perccel sem tovább a kedves társaiknál, csak az ő halálukat többen kívánják ezért tűnik úgy, mintha ők tovább élnének
"... a káromkodás segít levezetni a fájdalmat és a feszültséget."
Ha ez igaz lenne, Magyarországon a krónikus lábujjkörömsajgás lenne a leggyötrőbb betegség...