Az első és legfontosabb dolog, amelyet a Gothic harmadik részéről le kell szögezni: az alapjáték is hemzsegett a hibáktól, mégis megvolt benne az úgynevezett „gothicos báj”, ami miatt a rajongók megszerethették a szériát. A kiadás után gyakorlatilag kibújt a bug a zsákból, a kiadó (JoWooD) a fejlesztőre (Piranha Bytes) mutogatott, mondván, ők ígérték túl magukat, míg a német zsenik egy emberként támadtak a kiadóra, mondván, az olyan szerződési feltételeket diktál, amelyeket nem lehet betartani, ha az ember hibamentes produktumot kíván az asztalra tenni.
Hogy mi az igazság? Nem tudjuk, nem is nagyon érdekel minket. A két cég összeveszett, a JoWooD PR-szakemberei pedig összedugták a fejüket, mondván, nálunk maradtak a jogok. Gyorsan meg is bízták a szintén germán Spellboundot, hogy ugyan, feküdjenek már neki a Gothic negyedik részének -– azonban ekkor jött a feketeleves: a játékosok bezony már nem bíznak a sorozatban, ezért vissza kell adni a hitüket! Jöttek is a reklámszövegek szépen sorban, mindenki örült, hiszen a kiadó megígérte, hogy minden véleményt megfontolnak, ráadásul egy önállóan futtatható küldetéslemezben megmutatják, milyennek kellett volna lennie a Gothic harmadik részének –- „vegyék és vigyék!”, kiabálták, mi pedig megint hittünk nekik.
A projekt legnagyobb banánhéja természetesen az a csavar volt, hogy bár a rajongók a negyedik rész fejlesztőitől szeretnénk látni, hogyan is lesz tovább, addig a kiadó megbízott egy névtelen brigádot, hogy van ennyi idejük, hozzák össze, amit össze lehet -– ez lett a Forsaken Gods, a Gothic 3 első, és minden bizonnyal egyetlen expanziója. És ők bizony összehozták, ahogyan azt kell, ráadásul időre, még mehet a germán piacon a karácsonyfa alá, még durroghatnak a petárdák. Hát tüzek gyúltak, az biztos, ha más nem, az elégedetlen vásárlók lángocskái a kiadó fórumain. Hatalmas botrány kerekedett; az ígért, minden ízében felújított, és bizony hibamentes Gothic 3 elmaradt -– a Forsaken Gods, legalábbis az előzetes vélemények szerint, még hibásabb, még igénytelenebb, és még rosszabbul optimalizált kiadása lett a nagy öregnek, amely már arra sem képes, amire a sokakban csalódást keltő alapprogram még képes volt.
No, de miről is akartam beszélni? Természetesen a Gothic 3: Forsaken Gods legújabb (és bizonyára nem az utolsó) foltjáról, amelyben olyan, semmiségnek tűnő hibák kerültek javításra, mint például az egymást legyilkoló csapattagok megszüntetése, számtalan küldetéshiba, illetve néhány szövegbeviteli probléma. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa -– már ha lehet hinni a „beavatottaknak” --, a jelen állás szerint sikerült elérniük a Forsaken Godsszal azt, amelyre senki nem vágyna egy eredetileg reklámnak szánt szoftver esetében: még jó néhány potenciális vásárló fordult el a minden bizonnyal valóban rohamtempót diktáló kiadó karmai elől. Reméljük, a Spellbound neve garancia lehet a minőségre -– ha pedig ez sem dob fel minket, hát maximum figyeljük az eredeti brigád munkáját, ugyanis az is pokolian jónak ígérkezik... de ez már egy másik történet!
Hogy mi az igazság? Nem tudjuk, nem is nagyon érdekel minket. A két cég összeveszett, a JoWooD PR-szakemberei pedig összedugták a fejüket, mondván, nálunk maradtak a jogok. Gyorsan meg is bízták a szintén germán Spellboundot, hogy ugyan, feküdjenek már neki a Gothic negyedik részének -– azonban ekkor jött a feketeleves: a játékosok bezony már nem bíznak a sorozatban, ezért vissza kell adni a hitüket! Jöttek is a reklámszövegek szépen sorban, mindenki örült, hiszen a kiadó megígérte, hogy minden véleményt megfontolnak, ráadásul egy önállóan futtatható küldetéslemezben megmutatják, milyennek kellett volna lennie a Gothic harmadik részének –- „vegyék és vigyék!”, kiabálták, mi pedig megint hittünk nekik.
A projekt legnagyobb banánhéja természetesen az a csavar volt, hogy bár a rajongók a negyedik rész fejlesztőitől szeretnénk látni, hogyan is lesz tovább, addig a kiadó megbízott egy névtelen brigádot, hogy van ennyi idejük, hozzák össze, amit össze lehet -– ez lett a Forsaken Gods, a Gothic 3 első, és minden bizonnyal egyetlen expanziója. És ők bizony összehozták, ahogyan azt kell, ráadásul időre, még mehet a germán piacon a karácsonyfa alá, még durroghatnak a petárdák. Hát tüzek gyúltak, az biztos, ha más nem, az elégedetlen vásárlók lángocskái a kiadó fórumain. Hatalmas botrány kerekedett; az ígért, minden ízében felújított, és bizony hibamentes Gothic 3 elmaradt -– a Forsaken Gods, legalábbis az előzetes vélemények szerint, még hibásabb, még igénytelenebb, és még rosszabbul optimalizált kiadása lett a nagy öregnek, amely már arra sem képes, amire a sokakban csalódást keltő alapprogram még képes volt.
No, de miről is akartam beszélni? Természetesen a Gothic 3: Forsaken Gods legújabb (és bizonyára nem az utolsó) foltjáról, amelyben olyan, semmiségnek tűnő hibák kerültek javításra, mint például az egymást legyilkoló csapattagok megszüntetése, számtalan küldetéshiba, illetve néhány szövegbeviteli probléma. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa -– már ha lehet hinni a „beavatottaknak” --, a jelen állás szerint sikerült elérniük a Forsaken Godsszal azt, amelyre senki nem vágyna egy eredetileg reklámnak szánt szoftver esetében: még jó néhány potenciális vásárló fordult el a minden bizonnyal valóban rohamtempót diktáló kiadó karmai elől. Reméljük, a Spellbound neve garancia lehet a minőségre -– ha pedig ez sem dob fel minket, hát maximum figyeljük az eredeti brigád munkáját, ugyanis az is pokolian jónak ígérkezik... de ez már egy másik történet!
Mert ha utána olvasol, akkor tudhatod, hogy nem lesz Gothic 4.
A Piranha Bytes is készít egy új játékot, amely a Gothic világában játszódik, meg a Spellbound is. De egyiknek sem Gothic 4 lesz a címe.
A Piranhas fiúk nem használhatják a címet, mert a jogok a JoWooD-nál maradtak.
De a Spellbound sem használhatja, mert a JoWooD átkereszteltette velük a készülő játékukat Arcania, a Gothic Tale-re.
Vagyis akkor melyik nem Gothic 4-re gondoltál?
Na mindegy várjuk meg a 4-et (remélem elkészül) és egy új világ tárulhat elénk.
Csak azt ne szúrják el.
Igazság szerint várom én mind a kettőt.
De a Risent kicsit jobban (bár nem hallottam róla még annyit, mint az Arcaniaról), mert valahogy több bizodalmam van a Piranhas fiúkban. Elvéggre mégis csak őt találták ki a Gothic világát.
Igen, ők adják ki. Én egyelőre bízok bennük...
Tessék csak megnézni az értékeléseket a GameRankings-en:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/945822.asp
A Deep Silver adja ki a Piranha változatot?
A Gothic 3 magyar honlapján egy rajongó éppen azt írta, hogy aki csak teheti, kerülje nagy ívben, inkább meg se vegye, aki nem akar nagyot csalódni.
Állítólag a harmadik rész tárgyai még mindig ott vannak, csak éppen felvehetetlenül, ahol korábban rájuk találtunk.
És számomra már borzasztóan kezd lapos lenni a sztori is.
Az első rész remek volt. A másodikhoz még sikerült kitalálni valamit, amiért ismét mindent előlről kellett kezdeni. A harmadik résznél ez már finoman szólva is nyögvenyelősre sikeredett. Erre a küldetéslemezen megkapjuk ugyanazt a hőst, aki hogy, hogy nem ismért elfeledett mindent, talán csak járni nem mi tanítjuk meg.
Bár a magyar honlap szerint csodálatos megoldásként bármely kardot választjuk hősünknek, csak a kinézete fog változni, a sebzése gyakorlatilag mindnek ugyanannyi!
Nem lehetne végre egy új, és szintén ütős történetet kezdeni a Gothic világában?
Valószínűleg a rajongásom okán ki fogom próbálni a Forsaken Gods-t is.
És nagyon várom az Arcaniat.
De egyre jobban félek is tőle.
Én várok a PB új játékára....