James Bond kerestetik...Csütörtökön Londonban bejelentették, hogy október végén a brit Kormányzati Kommunikációs Főnökség (GCHQ), a TMP Worldwide toborzócég, és a Microsoft tulajdonában lévő Massive Inc. online hirdetőügynökség egy hónapos kampányba kezd, melynek célja új, fiatal, számítógéphez értő embereket találni, akik elkötelezik magukat hazájuk védelmére.

A GCHQ hírszerzési és biztonsági tevékenységeket lát el, szorosan együttműködve a brit titkosszolgálatokkal (MI5 és MI6), high-tech bázisán több mint 5000 fő dolgozik. A különféle, eléggé szerteágazó feladatokra országos kampányt indítottak, újságokban, a híres emeletes buszok oldalán, sőt, az edzőtermek női öltőzőiben is megtalálhatók hirdetéseik – célzottan egy-egy csoportra, rétegre kihegyezve. Kézenfekvő tehát, hogy az egyre jelentősebb komputeres melókhoz a számítógépek előtt ülő fiatalokat próbálják meggyőzni. A novemberi kampány során olyan játékokban, mint a Splinter Cell: Double Agent (témába vág), a Need for Speed Carbon (sofőrökre is szükség van...), vagy az Enemy Territory: Quake Wars (...meg katonákra) a játékokba épített hirdetőtáblákon „Careers in British Intelligence” (Álláslehetőségek a brit hírszerzésnél) címsorú plakátok fognak feltűnni úgy a PC-s, mint az xboxos meccsek során.

A kommentálást inkább rátok bízom, mint ahogy azt is, mit lehetne még kitalálni, mi kerülhetne az online óriásplakátokra. De utóbbit csak halkan, nehogy ötleteket adjunk - bár nem hiszem, hogy tudnánk olyan elvadult dolgokat kitalálni, ami előbb-utóbb tőlünk függetlenül úgyis meg fognak jelenni, egyenesen az arcunkba. Mondom, szép, új világ...