- Itt az új AMD GPU, a Polaris
- 14nm csíkszélesség
- FinFET tranzisztorok
- Energiatakarékosság
- Megjelenés: az év közepén
Az év eleje a techőrülteknek szól, ugyanis ekkor jelentkezik a CES, ahol a nagy és a kisebb gyártók egyaránt a világ elé tárják a legújabb fejlesztéseiket -- az eddigi legérdekesebb bejelentés idén az AMD-től jött, akik bejelentették a legújabb grafikus processzorukat.
Bemutatkozik a Polaris, ami szakít a 28nm-es gyártástechnológiával, és helyette 14nm csíkszélességre váltott, amit FinFET tranzisztorokkal valósítottak meg. Ez lehetővé teszi, hogy a korábbi generációkhoz képest sokkal energiatakarékosabb működés valósuljon meg, miközben versenyképes számítási teljesítményt nyújt grafikus alkalmazások, játékok, a VR és multimédiás tartalmak terén.
Egy GTX 950-nel összevetve, a Star Wars: Battlefrontot 1080p-ben, közepes beállítások és 60 fps mellett futtatva a Polaris architektúrára épülő konfiguráció közel feleannyi áramot fogyasztott, mint ami a zöldek megoldását használta -- 86 W kontra 153 W, bár a video legvégén 140 W-ot adnak meg utóbbihoz.
A Polaris természetesen támogatja a nagyfelbontású monitorokat, a HDMI 2.0a és a DisplayPort 1.3 szabványt, és nem okoz gondot a 4K 60 fps h.265 kódolás/dekódolás sem.
További részleteket sajnos nem adott az AMD, de nagyon sokat már nem kell várni, az év közepe tájékán ugyanis már a boltokba kerülnek az első Polaris kártyák.
De nekem lenne egy jó ötletem nekik. Tegyetek 4 db GPU-t egy nyákra akkor tuti, hogy erős kártya lesz.
Nvidia GTX ....... No problem series!
De nekem lenne egy jó ötletem nekik. Tegyetek 4 db GPU-t egy nyákra akkor tuti, hogy erős kártya lesz.
Nvidia GTX ....... No problem series!
Javítsatok ki ha tévedek, de egy komoly gép összerakásakor ez a villanyóra mellett igazából csak a hűtés / táp szinten mutatkozik meg, de kétlem hogy aki fenntart egy gamer Pc-t azt ez a különbség gondolkoztatna el... Főleg az AMD és a játékok zavaros kapcsolatát figyelembe véve... Lehetne más "front" ahol fontosabb fejlődni...