A RAGE már napok óta kapható Amerikában, és a PC-s verziót illetően szinte az első órákban megtelt az internet a panaszkodó játékosokkal, akik több komoly grafikai bugról számoltak be, már ha egyáltalán elindult a játék a gépeiken. Arra a kérdésre, hogy egyes videokártyák mellett miért nem hajlandó elindulni a játék, illetve miért tapasztalhatók egészen amatőr bugok (villogó, meg nem jelenő textúrák, stb.), még nem érkezett válasz, mindenki egy patchben bízik, ami véglegesen helyrebillenti a dolgokat.
Persze a kálvária itt még nem ér véget, ugyanis ha el is indul a játék, és ha nem is jelentkeznek a bugok, sokaknál akkor feltűnik a textúrafrissítés problémája, azaz a játékos szeme láttára rajzolódnak ki az egyes objektumok -- ami meglehetősen kiábrándító élmény egy alapvetően szép játék esetében. Ennek a technikai malőrnek az oka az id Software sajátos fejlesztési elve, melynek az a lényege, hogy a RAGE-nek minden konfiguráción legalább 50-60 FPS-sel kell futnia. Az érdekesség az, hogy a játék tényleg egészen jól optimalizált, tehát gyengébb gépeken is hozza a kívánt értékeket, ennek viszont az az ára, hogy a RAGE csak a játékos nézőpontjában rajzolja ki magasabb felbontásban a textúrákat, így -- gyengébb gépek esetében -- a felhasználó kénytelen azt nézegetni, ahogy a program másodperces csúszásokkal rakja teljesen rendbe az előtte lévő objektumokat.
Mindezt csak tetézi, hogy a RAGE-ben a felbontás és a fényerősség beállítása mellett semmi másra nincs lehetőség, így a játékos nem próbálkozhat a játékélmény optimalizálásával, a gép maga méri fel az erőforrásokat, sajnos azonban nem minden esetben tökéletesen. Ennek a következménye az, hogy a játék ugyan jól fut, de a vizuális rész helyenként csak lassan tudja követni a képernyőn folyó eseményeket.
A PC Guru szerkesztőségben csak nagyon elvétve jelentkeztek a problémák, a tesztkonfigurációnkon (Core i3 CPU, GTX 465 1 GB VGA, 4 GB RAM) szinte gond nélkül futott a játék, így be tudjuk nektek mutatni, hogy hibák nélkül nagyjából milyen vizuális élményt nyújt a játék (a videót érdemes a YouTube-on is megtekinten 720p-s felbontásban!). Íme:
Mindent egybevetve a RAGE egy igen jó kis FPS, és mindannyian abban bízunk, hogy az id Software-nél már most is a probléma megoldásán dolgoznak, és nem csak egy magas felbontású textúracsomagot kapunk hamarosan (mert arra bizony nagy szükség van), de egy olyan foltot is, ami mindenki számára élvezhetővé teszi ezt az alapvetően kiváló programot.
Persze a kálvária itt még nem ér véget, ugyanis ha el is indul a játék, és ha nem is jelentkeznek a bugok, sokaknál akkor feltűnik a textúrafrissítés problémája, azaz a játékos szeme láttára rajzolódnak ki az egyes objektumok -- ami meglehetősen kiábrándító élmény egy alapvetően szép játék esetében. Ennek a technikai malőrnek az oka az id Software sajátos fejlesztési elve, melynek az a lényege, hogy a RAGE-nek minden konfiguráción legalább 50-60 FPS-sel kell futnia. Az érdekesség az, hogy a játék tényleg egészen jól optimalizált, tehát gyengébb gépeken is hozza a kívánt értékeket, ennek viszont az az ára, hogy a RAGE csak a játékos nézőpontjában rajzolja ki magasabb felbontásban a textúrákat, így -- gyengébb gépek esetében -- a felhasználó kénytelen azt nézegetni, ahogy a program másodperces csúszásokkal rakja teljesen rendbe az előtte lévő objektumokat.
Mindezt csak tetézi, hogy a RAGE-ben a felbontás és a fényerősség beállítása mellett semmi másra nincs lehetőség, így a játékos nem próbálkozhat a játékélmény optimalizálásával, a gép maga méri fel az erőforrásokat, sajnos azonban nem minden esetben tökéletesen. Ennek a következménye az, hogy a játék ugyan jól fut, de a vizuális rész helyenként csak lassan tudja követni a képernyőn folyó eseményeket.
A PC Guru szerkesztőségben csak nagyon elvétve jelentkeztek a problémák, a tesztkonfigurációnkon (Core i3 CPU, GTX 465 1 GB VGA, 4 GB RAM) szinte gond nélkül futott a játék, így be tudjuk nektek mutatni, hogy hibák nélkül nagyjából milyen vizuális élményt nyújt a játék (a videót érdemes a YouTube-on is megtekinten 720p-s felbontásban!). Íme:
Mindent egybevetve a RAGE egy igen jó kis FPS, és mindannyian abban bízunk, hogy az id Software-nél már most is a probléma megoldásán dolgoznak, és nem csak egy magas felbontású textúracsomagot kapunk hamarosan (mert arra bizony nagy szükség van), de egy olyan foltot is, ami mindenki számára élvezhetővé teszi ezt az alapvetően kiváló programot.
( ja, igen és a Dead Island is, .... )
Nem akarok nagy szavakat használni, de a vásárlók, a játékosok pofánsz*rása folyik éppen. Akik egyébként eltartják őket.....
susulykasok bőr van a képükön.
Szakújságírás persze kussol szokás szerint. "Középfokú enyje-benyje" nem elég,
maró gúnnyal kéne' legalább ezeket leírni....
Mikor a vásárlót sz*patják...
Biztosra veszem, hogy az Id kiad valami nagyobb javítást, mondjuk ez az auto beállítás nem tetszik így olvasásra sem