Idén októberben a RAGE megjelenésével egy vadonatúj id grafikusmotor is bemutatkozik, az "id tech 5". Az új technológia legnagyobb különlegessége, hogy a teljes játékvilágot egyedi textúrákkal lehet lefedni, amit egy új renderelő eljárással értek el, mely megszünteti a grafikusoknak eddig sok fejfájást okozó textúramemória-korlátokat, s lehetővé teszi, hogy akár 20 GB-nyi textúrával fedjék le az adott világot. Egy ilyen új motorról persze azt gondolná az ember, hogy alaphangon is egy erőművet követel meg a szép látványvilág érdekében, de a RAGE ma nyilvánosságra hozott gépigényéből ennek pont az ellenkezője derült ki -- legalábbis belépőszinten egy átlagos PC is elegendő, a csúcshoz viszont már lehet, hogy fejlesztenie kell pár érdeklődőnek.
Minimum konfiguráció:
Ajánlott konfiguráció:
Maga a játék egyébként egy posztapokaliptikus lövölde lesz, melyben a fegyveres harc mellett fontos szerep jut majd a járműveknek is. Az új motornak hála ugyanis óriási, többnyire kietlen területekkel találkozunk majd, amelyeket a harcra felkészített homokfutóinkkal tudunk csak bejárni. És, hogy miért kietlen környezetben harcolunk? Nos, a történet szerint a Földet egy aszteroida telibe találta, s rendesen átalakította a felszínét, szinte elpusztítva mindent. Néhány ember a hibernálásnak köszönhetően túlélte a katasztrófát, míg mindenki másnak úgy kellett boldogulnia, ahogy tudott -- és tudtak is! Az így kialakult mutáns és emberi frakciók azonban a béke helyett egymással harcolnak a hatalomért, ennek a csatározásnak pedig mi is aktív részesei leszünk majd.
Minimum konfiguráció:
- Operációs rendszer: Windows XP SP3 / Vista / Windows 7
- CPU: Intel Core 2 Duo vagy egy ennek megfelelő AMD processzor
- RAM: 2 GB
- VGA: GeForce 8800 / Radeon HD 4200
- HDD: 25 GB
Ajánlott konfiguráció:
- Operációs rendszer: Windows XP SP3 / Vista / Windows 7
- CPU: Intel Core 2 Quad vagy egy ennek megfelelő AMD processzor
- RAM: 4 GB
- VGA: GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 5550
- HDD: 25 GB
Maga a játék egyébként egy posztapokaliptikus lövölde lesz, melyben a fegyveres harc mellett fontos szerep jut majd a járműveknek is. Az új motornak hála ugyanis óriási, többnyire kietlen területekkel találkozunk majd, amelyeket a harcra felkészített homokfutóinkkal tudunk csak bejárni. És, hogy miért kietlen környezetben harcolunk? Nos, a történet szerint a Földet egy aszteroida telibe találta, s rendesen átalakította a felszínét, szinte elpusztítva mindent. Néhány ember a hibernálásnak köszönhetően túlélte a katasztrófát, míg mindenki másnak úgy kellett boldogulnia, ahogy tudott -- és tudtak is! Az így kialakult mutáns és emberi frakciók azonban a béke helyett egymással harcolnak a hatalomért, ennek a csatározásnak pedig mi is aktív részesei leszünk majd.
http://prohardver.hu/hir/john_carmack_interju_pc_perspective.html
Lényege, hogy tech5-ben a textúrafrissítést érintő kódrészeket az AMD írta, így nézve akár elképzelhető, hogy egy szir-szar 4200-as annyi fps-t fog magából kipréselni, mint a messze erősebb 8800.
Egyszerűen az AMD ma már jobb fejlesztői támogatást ad ezt lovagolta meg valszeg az id.
Legalább is ez tűnik a leglogikusabb magyarázatnak az eltérő VGA teljesítményből adódóan. Mert hát 4200 vs 8800 vagy 5550 vs 9800GTX nem egy kutya.
DX verziók itt nem játszanak ez a játék egy sor DX kódot nem tartalmaz
A VGA k meg érdekesen vannak párositva