Még ki sem hűlt a hét elején beérkezett Call of the Crusade teszt, melyben kijelentettük, hogy nem mind arany, amihez a Blizzard hozzáér, a cég máris bejelentette következő kisebb kiegészítésének fő attrakcióját, a 40 emberből álló társaság segítségével fejét vesztett Onyxiát.
Mielőtt rátérnék felháborodásom tárgyára, jöjjön egy kis történelemóra!
Onyxia a fekete sárkányraj mátriarkájaként vált ismertté, és manipulálta jó ideig a szövetséget Katrana Prestor (egy bennfentes nemes) alakját felvéve. Miután Bolvar Fordragon segítségével a játékos rájött, hogy az emberi külső egy matuzsálem hüllőt rejt, mindkét oldal elrendelte a leölését. Őfelsége visszavonult Dustwallow mocsarába, ahol kialakította barlangját, hogy gondozhassa kicsinyeit, majd azokat felnevelve nekiindulhasson az emberek királyságának. A játékos gyors intézkedésének hála ez nem sikerült, és 39 bajtársával együtt lefejezte.
Hogy hogyan tér vissza az elvileg fej nélküli leviatán, azt még nem árulta el a Blizzard, de ez legyen a legkisebb gondunk. A probléma ott kezdődik, hogy semmi újat nem kapunk, néhány új képességekkel fog rendelkezni a boss, ám ugyanott folyik majd a csata, sőt még páncélszett kreálására is lusta a fejlesztőgárda, annyit fognak tenni, hogy átírják a tárgyak szintjét, mellyel egyenes arányban fog megnőni az általuk adott tulajdonságpontok száma.
A harcot a WoW megjelenésének ötödik évfordulója alkalmából óhajtja a cég "felújítani", és természetesen úgy tesz, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Sajnos, nem ez a helyzet. Novemberben (a patch megjelenésekor) lesz egy éve, hogy megjelent a Wrath of the Lich King, és azóta nem láttunk Lidérckirályt, akivel szembeszállhattunk volna. Elszálltak már azok az idők, mikor a Blizzard azon volt, hogy a Burning Crusade-et minél hamarabb befejezze, és a játékosok megkapják azt, amire vágynak. (Egy nehéz, ugyanakkor rendkívül ötletes és hangulatos konfrontációt a játék főgonoszával, Ilidannel) Persze az új Onyxiáról mintázott hátas és a kis sárkány háziállat biztosan sokakat kárpótol...
Tehát nem túl biztató kezdésnek ez a — a Blizzard hírnevéhez méltatlan — bejelentés. Remélem hamar tisztázza magát a fejlesztőcég egy rég tapasztalt, lehengerlő információzuhataggal. A számozás sem követi a rendet, hiszen ezt a patchet 3.2.2.-vel illették, hivatalosan még nincs megerősítve, hogy ez egy nagyobb lélegzetvételű tapasz lenne. Remélem ez a böjt abban fog megnyilvánulni, hogy a szabadság szárnyain szálló StarCraft II többet fog elérni, mint elődje.
Mielőtt rátérnék felháborodásom tárgyára, jöjjön egy kis történelemóra!

Hogy hogyan tér vissza az elvileg fej nélküli leviatán, azt még nem árulta el a Blizzard, de ez legyen a legkisebb gondunk. A probléma ott kezdődik, hogy semmi újat nem kapunk, néhány új képességekkel fog rendelkezni a boss, ám ugyanott folyik majd a csata, sőt még páncélszett kreálására is lusta a fejlesztőgárda, annyit fognak tenni, hogy átírják a tárgyak szintjét, mellyel egyenes arányban fog megnőni az általuk adott tulajdonságpontok száma.
A harcot a WoW megjelenésének ötödik évfordulója alkalmából óhajtja a cég "felújítani", és természetesen úgy tesz, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Sajnos, nem ez a helyzet. Novemberben (a patch megjelenésekor) lesz egy éve, hogy megjelent a Wrath of the Lich King, és azóta nem láttunk Lidérckirályt, akivel szembeszállhattunk volna. Elszálltak már azok az idők, mikor a Blizzard azon volt, hogy a Burning Crusade-et minél hamarabb befejezze, és a játékosok megkapják azt, amire vágynak. (Egy nehéz, ugyanakkor rendkívül ötletes és hangulatos konfrontációt a játék főgonoszával, Ilidannel) Persze az új Onyxiáról mintázott hátas és a kis sárkány háziállat biztosan sokakat kárpótol...
Tehát nem túl biztató kezdésnek ez a — a Blizzard hírnevéhez méltatlan — bejelentés. Remélem hamar tisztázza magát a fejlesztőcég egy rég tapasztalt, lehengerlő információzuhataggal. A számozás sem követi a rendet, hiszen ezt a patchet 3.2.2.-vel illették, hivatalosan még nincs megerősítve, hogy ez egy nagyobb lélegzetvételű tapasz lenne. Remélem ez a böjt abban fog megnyilvánulni, hogy a szabadság szárnyain szálló StarCraft II többet fog elérni, mint elődje.
Ennek nyomán lehet indítani kellene petíciót: mc, blackwing, aq...80-ra fel!
Mindegy, az én részemről lezártam a vitát (van aki egyetért velem, van aki nem), előfordul, biztosan én vagyok paranoiás, hogy minden mögött a marketinget látom.
Egyébként én kezdek belegabalyodni ebbe az egész Demon Soul dologba. Tehát, amikor Rhonin belehasított Neltharion pikkelyével, akkor több darabra omlott. Ebből egyet megszerzett Sintharia, akit magával vitt Dargonax a halálba, és most Deathwing Grim Batol romjai közt még mindig ereje teljében van.
Nem azzal van a problémám, hogy egy kisebb content patch-csel bővítik a játékot, (bár még nem lehet tudni, hogy ez biztosan kisebb-e, mivel a Blizz azt mondja, hogy "as part of our big plan") hanem amit leírtam.
az meg megint más dolog h a Blizzard húzza a játékot,bolond lenne kiadni mindent hamar
A Wowban nem vagyok túlságosan otthon, szóval lehet, hogy ezért nem fogom csak fel a felháborodás okát. De egy olyan nagy horderejű dolog, mint a lich kinggel való összecsapás, biztos, hogy egy szimpla patch-csel fog eljönni és nem egy rendes kieggel?
Deltaleader: ha így nézzük van benne vmi
A mostani raideknél sokan húzzák a szájukat, mennyire egyszerűek, mennyire ötlettelenek. Bezzeg a régi időkben, amikor még MMO-szűzként vettek részt az első ilyeneken - többek között Onyxián, mint az egyik legkorábbi és legemlékezetesebb raiden.
Aztán a Blizzard erre gondolt egyet, és úgy döntött: ha már jön az ötödik születésnap, miért ne kaphatnák meg nosztalgiaként a régi kedvencet? Alig van vele munka, nem von el különösebb erőforrást, hisz csak dingeltetni kell a mobokat szinte, a kapott páncéloknak is csak átírják a statjait, és kész is: adott a nosztalgia és megvan az ünneplés is.
Mert szerintem nem lesz ez olyan kemény raid, amin kötelező lesz végigmenni a következő tier begyűjtéséért. Ha tippelnem kellene, én azt mondanám, hogy kb kezdő nyolcvanasok szintjére lőnék be: nosztalgiának így is jó, többet meg nyilván nem is akar vele elérni. Gyanítom, a küldetéseknél is mindössze annyiról lesz szó, hogy az Onyxiához szóló küldetések ezentúl nem 60-asok lesznek, hanem nyolcvanon kell majd visszatérni arra a szálra, ha új karakterrel megyünk.
Persze mindettől függetlenül lehet igazság abban, hogy túlságosan sokáig halogatja már a befejezést. Bár nem lennék meglepődve, ha csak a következő kieg megjelenése előtt pár hónappal, fél évvel jelenne meg Arthas valójában, hisz mégiscsak ő a Lich King, az egyik emblematikus szereplője a Warcraft-történelemnek, akit jó eséllyel a WotLK-éra élettartamának végére fognak adagolni, és nem sütik el már akkor, amikor a következő kieget még be sem jelentették.
Deltaleadernél meg határozottan érzem, hogy ráunt már a játékra, ergo nem tud érte lelkesedni, ergo újabban inkább negatívan tekint mindenre, ami hozzá kapcsolódik. MMO-nál ez elég gyakori tünet.
Én értem, hogy a WoW-ért havidíjat fizetnek emberek milliói, s ezért elvárható lenne a minőség minden tekintetben, de szerintem még így is tiszteletre méltó, mennyire jó és addiktív játékot voltak képesek létrehozni és milyen szépen tudták és még tudják is fejleszteni.
ban3bbal: Köszönöm, hogy legalább Te finoman fogalmaztál; még ha nem is értünk egyet. Azzal nincs probléma, hogy visszahozzák, de az baj, hogy ez a Lich King rovására megy, hiszen nagyon húzzák; de ha húzzák, akkor legalább tényleg minőségi cuccokat adjanak ki, és ne újrahasznosítsák az eddigieket. Persze, legyen igazatok, és legyen tényleg jó ez a patch, ne pedig egy eszköz arra, hogy még kisajtoljanak az előfizetőkből egy-egy gamecardot (mert mint tudjuk a progress raidelés jó ideig eltart, még a taktika ismeretével is.