Még ki sem hűlt a hét elején beérkezett Call of the Crusade teszt, melyben kijelentettük, hogy nem mind arany, amihez a Blizzard hozzáér, a cég máris bejelentette következő kisebb kiegészítésének fő attrakcióját, a 40 emberből álló társaság segítségével fejét vesztett Onyxiát.
Mielőtt rátérnék felháborodásom tárgyára, jöjjön egy kis történelemóra!
Onyxia a fekete sárkányraj mátriarkájaként vált ismertté, és manipulálta jó ideig a szövetséget Katrana Prestor (egy bennfentes nemes) alakját felvéve. Miután Bolvar Fordragon segítségével a játékos rájött, hogy az emberi külső egy matuzsálem hüllőt rejt, mindkét oldal elrendelte a leölését. Őfelsége visszavonult Dustwallow mocsarába, ahol kialakította barlangját, hogy gondozhassa kicsinyeit, majd azokat felnevelve nekiindulhasson az emberek királyságának. A játékos gyors intézkedésének hála ez nem sikerült, és 39 bajtársával együtt lefejezte.
Hogy hogyan tér vissza az elvileg fej nélküli leviatán, azt még nem árulta el a Blizzard, de ez legyen a legkisebb gondunk. A probléma ott kezdődik, hogy semmi újat nem kapunk, néhány új képességekkel fog rendelkezni a boss, ám ugyanott folyik majd a csata, sőt még páncélszett kreálására is lusta a fejlesztőgárda, annyit fognak tenni, hogy átírják a tárgyak szintjét, mellyel egyenes arányban fog megnőni az általuk adott tulajdonságpontok száma.
A harcot a WoW megjelenésének ötödik évfordulója alkalmából óhajtja a cég "felújítani", és természetesen úgy tesz, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Sajnos, nem ez a helyzet. Novemberben (a patch megjelenésekor) lesz egy éve, hogy megjelent a Wrath of the Lich King, és azóta nem láttunk Lidérckirályt, akivel szembeszállhattunk volna. Elszálltak már azok az idők, mikor a Blizzard azon volt, hogy a Burning Crusade-et minél hamarabb befejezze, és a játékosok megkapják azt, amire vágynak. (Egy nehéz, ugyanakkor rendkívül ötletes és hangulatos konfrontációt a játék főgonoszával, Ilidannel) Persze az új Onyxiáról mintázott hátas és a kis sárkány háziállat biztosan sokakat kárpótol...
Tehát nem túl biztató kezdésnek ez a — a Blizzard hírnevéhez méltatlan — bejelentés. Remélem hamar tisztázza magát a fejlesztőcég egy rég tapasztalt, lehengerlő információzuhataggal. A számozás sem követi a rendet, hiszen ezt a patchet 3.2.2.-vel illették, hivatalosan még nincs megerősítve, hogy ez egy nagyobb lélegzetvételű tapasz lenne. Remélem ez a böjt abban fog megnyilvánulni, hogy a szabadság szárnyain szálló StarCraft II többet fog elérni, mint elődje.
Mielőtt rátérnék felháborodásom tárgyára, jöjjön egy kis történelemóra!
Onyxia a fekete sárkányraj mátriarkájaként vált ismertté, és manipulálta jó ideig a szövetséget Katrana Prestor (egy bennfentes nemes) alakját felvéve. Miután Bolvar Fordragon segítségével a játékos rájött, hogy az emberi külső egy matuzsálem hüllőt rejt, mindkét oldal elrendelte a leölését. Őfelsége visszavonult Dustwallow mocsarába, ahol kialakította barlangját, hogy gondozhassa kicsinyeit, majd azokat felnevelve nekiindulhasson az emberek királyságának. A játékos gyors intézkedésének hála ez nem sikerült, és 39 bajtársával együtt lefejezte.
Hogy hogyan tér vissza az elvileg fej nélküli leviatán, azt még nem árulta el a Blizzard, de ez legyen a legkisebb gondunk. A probléma ott kezdődik, hogy semmi újat nem kapunk, néhány új képességekkel fog rendelkezni a boss, ám ugyanott folyik majd a csata, sőt még páncélszett kreálására is lusta a fejlesztőgárda, annyit fognak tenni, hogy átírják a tárgyak szintjét, mellyel egyenes arányban fog megnőni az általuk adott tulajdonságpontok száma.
A harcot a WoW megjelenésének ötödik évfordulója alkalmából óhajtja a cég "felújítani", és természetesen úgy tesz, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Sajnos, nem ez a helyzet. Novemberben (a patch megjelenésekor) lesz egy éve, hogy megjelent a Wrath of the Lich King, és azóta nem láttunk Lidérckirályt, akivel szembeszállhattunk volna. Elszálltak már azok az idők, mikor a Blizzard azon volt, hogy a Burning Crusade-et minél hamarabb befejezze, és a játékosok megkapják azt, amire vágynak. (Egy nehéz, ugyanakkor rendkívül ötletes és hangulatos konfrontációt a játék főgonoszával, Ilidannel) Persze az új Onyxiáról mintázott hátas és a kis sárkány háziállat biztosan sokakat kárpótol...
Tehát nem túl biztató kezdésnek ez a — a Blizzard hírnevéhez méltatlan — bejelentés. Remélem hamar tisztázza magát a fejlesztőcég egy rég tapasztalt, lehengerlő információzuhataggal. A számozás sem követi a rendet, hiszen ezt a patchet 3.2.2.-vel illették, hivatalosan még nincs megerősítve, hogy ez egy nagyobb lélegzetvételű tapasz lenne. Remélem ez a böjt abban fog megnyilvánulni, hogy a szabadság szárnyain szálló StarCraft II többet fog elérni, mint elődje.
Ennek nyomán lehet indítani kellene petíciót: mc, blackwing, aq...80-ra fel!
Mindegy, az én részemről lezártam a vitát (van aki egyetért velem, van aki nem), előfordul, biztosan én vagyok paranoiás, hogy minden mögött a marketinget látom.
Egyébként én kezdek belegabalyodni ebbe az egész Demon Soul dologba. Tehát, amikor Rhonin belehasított Neltharion pikkelyével, akkor több darabra omlott. Ebből egyet megszerzett Sintharia, akit magával vitt Dargonax a halálba, és most Deathwing Grim Batol romjai közt még mindig ereje teljében van.
Nem azzal van a problémám, hogy egy kisebb content patch-csel bővítik a játékot, (bár még nem lehet tudni, hogy ez biztosan kisebb-e, mivel a Blizz azt mondja, hogy "as part of our big plan") hanem amit leírtam.
az meg megint más dolog h a Blizzard húzza a játékot,bolond lenne kiadni mindent hamar
A Wowban nem vagyok túlságosan otthon, szóval lehet, hogy ezért nem fogom csak fel a felháborodás okát. De egy olyan nagy horderejű dolog, mint a lich kinggel való összecsapás, biztos, hogy egy szimpla patch-csel fog eljönni és nem egy rendes kieggel?
Deltaleader: ha így nézzük van benne vmi mondjuk attól még nem baj ez csak rakják bele a Lich kinget
A mostani raideknél sokan húzzák a szájukat, mennyire egyszerűek, mennyire ötlettelenek. Bezzeg a régi időkben, amikor még MMO-szűzként vettek részt az első ilyeneken - többek között Onyxián, mint az egyik legkorábbi és legemlékezetesebb raiden.
Aztán a Blizzard erre gondolt egyet, és úgy döntött: ha már jön az ötödik születésnap, miért ne kaphatnák meg nosztalgiaként a régi kedvencet? Alig van vele munka, nem von el különösebb erőforrást, hisz csak dingeltetni kell a mobokat szinte, a kapott páncéloknak is csak átírják a statjait, és kész is: adott a nosztalgia és megvan az ünneplés is.
Mert szerintem nem lesz ez olyan kemény raid, amin kötelező lesz végigmenni a következő tier begyűjtéséért. Ha tippelnem kellene, én azt mondanám, hogy kb kezdő nyolcvanasok szintjére lőnék be: nosztalgiának így is jó, többet meg nyilván nem is akar vele elérni. Gyanítom, a küldetéseknél is mindössze annyiról lesz szó, hogy az Onyxiához szóló küldetések ezentúl nem 60-asok lesznek, hanem nyolcvanon kell majd visszatérni arra a szálra, ha új karakterrel megyünk.
Persze mindettől függetlenül lehet igazság abban, hogy túlságosan sokáig halogatja már a befejezést. Bár nem lennék meglepődve, ha csak a következő kieg megjelenése előtt pár hónappal, fél évvel jelenne meg Arthas valójában, hisz mégiscsak ő a Lich King, az egyik emblematikus szereplője a Warcraft-történelemnek, akit jó eséllyel a WotLK-éra élettartamának végére fognak adagolni, és nem sütik el már akkor, amikor a következő kieget még be sem jelentették.
Deltaleadernél meg határozottan érzem, hogy ráunt már a játékra, ergo nem tud érte lelkesedni, ergo újabban inkább negatívan tekint mindenre, ami hozzá kapcsolódik. MMO-nál ez elég gyakori tünet.
Én értem, hogy a WoW-ért havidíjat fizetnek emberek milliói, s ezért elvárható lenne a minőség minden tekintetben, de szerintem még így is tiszteletre méltó, mennyire jó és addiktív játékot voltak képesek létrehozni és milyen szépen tudták és még tudják is fejleszteni.
ban3bbal: Köszönöm, hogy legalább Te finoman fogalmaztál; még ha nem is értünk egyet. Azzal nincs probléma, hogy visszahozzák, de az baj, hogy ez a Lich King rovására megy, hiszen nagyon húzzák; de ha húzzák, akkor legalább tényleg minőségi cuccokat adjanak ki, és ne újrahasznosítsák az eddigieket. Persze, legyen igazatok, és legyen tényleg jó ez a patch, ne pedig egy eszköz arra, hogy még kisajtoljanak az előfizetőkből egy-egy gamecardot (mert mint tudjuk a progress raidelés jó ideig eltart, még a taktika ismeretével is.