Ismét ölt az MMOG?Napjaink nagy hódító játékstílusa, milliók játszák nap mint nap, és az egyes játékokat élvezők száma egyre csak nő és nő. A World of Warcraft, LineAge, The Lord of the Rings Online, Guild Wars és Star Wars Galaxies címek sokak számára nagyon ismerős lehetnek, s ezek igencsak a hegy csúcsán fekszenek. Naponta több millión játszanak a százával üzemelő szervereken, a játékosok együtt örülnek, sírnak és verítékeznek a változatos küldetések teljesítése közben. Mi van bennük, ami ennyire magával ragad mindannyiunkat? Valóban elértünk egy szintet, mely kezdi eltörölni a határt a valóság és a virtuális világ között? Vagy csupán egyes emberek akarata túl gyenge ahhoz, hogy önuralmukat megtartva felálljanak egy MMOG nyüstölése elől?

Ismét ölt az MMOG?A cikk címe félrevezető lehet, hisz nem feltétlenül maga az MMOG gyilkolta meg az új áldozatot. Elvégre míg több millió társa minden nap végzi egyéb tevékenységét, addig ez a 30 éves kínai férfi beült egy netkávézóba, hogy aztán 3 napon át megállás nélkül játszon egy  MMOG alkotással - a pontos meghatározására nem került sor. Az információk szerint a srác több alkalommal is elájult játék közben - bár ilyenkor meg felvetődik a kérdés, hogy miért nem tűnt fel valakinek az elég egyértelmű "tünet"? -, míg végül három pihenés-, mozgás-, étel- és folyadékmentes nap után a férfi elhalálozott a gép előtt. Tulajdonképpen saját magát ölte meg, bár nyilvánvalóan ez az eset is növeli majd azok táborát, akik aktívan tüntetnek a World of Warcraft és egyéb MMO-játékok ellen.

(A szövegbe ágyazott és a lentebb fellelhető képek különböző MMO-játékokból származnak!)