
Napjaink nagy hódító játékstílusa, milliók játszák nap mint nap, és az egyes játékokat élvezők száma egyre csak nő és nő. A
World of Warcraft, LineAge, The Lord of the Rings Online, Guild Wars és Star Wars Galaxies címek sokak számára nagyon ismerős lehetnek, s ezek igencsak a hegy csúcsán fekszenek. Naponta több millión játszanak a százával üzemelő szervereken, a játékosok együtt örülnek, sírnak és verítékeznek a változatos küldetések teljesítése közben. Mi van bennük, ami ennyire magával ragad mindannyiunkat? Valóban elértünk egy szintet, mely kezdi eltörölni a határt a valóság és a virtuális világ között? Vagy csupán egyes emberek akarata túl gyenge ahhoz, hogy önuralmukat megtartva felálljanak egy MMOG nyüstölése elől?

A cikk címe félrevezető lehet, hisz nem feltétlenül maga az MMOG gyilkolta meg az új áldozatot. Elvégre míg több millió társa minden nap végzi egyéb tevékenységét, addig ez a
30 éves kínai férfi beült egy netkávézóba, hogy aztán 3 napon át megállás nélkül játszon egy MMOG alkotással - a pontos meghatározására nem került sor. Az információk szerint a srác több alkalommal is elájult játék közben - bár ilyenkor meg felvetődik a kérdés, hogy miért nem tűnt fel valakinek az elég egyértelmű "tünet"? -, míg végül három pihenés-, mozgás-, étel- és folyadékmentes nap után a férfi elhalálozott a gép előtt. Tulajdonképpen saját magát ölte meg, bár nyilvánvalóan ez az eset is növeli majd azok táborát, akik aktívan tüntetnek a World of Warcraft és egyéb MMO-játékok ellen.
(A szövegbe ágyazott és a lentebb fellelhető képek különböző MMO-játékokból származnak!)
Azért itt megjegyeznék egy néhány dolgot e hírrel kapcsolatban.
1.Ez a férfi Kínai a cikk szerint. Tehát életfunkciójit ,hovatartozását,kötelességeit tekintve 3000 éve egy ősi kulturális és művészeti állam társadalmának személyes tagja volt.
Ebből következik hogy e társadalom valamivel több elvárást állit állampolgáraik felé.
Tekintsünk egy állam egy volt Császárság, dinasztiák ma élő állampolgáraik egzisztenciáira.
Pl:-TAOIZMUS
-KONFUCIANIZMUS
-SAOLIN KUNGFU
-KÍNAI FILOZÓFIA
-JI KING
-FENGSUJ
-ÉS MÁS MŰVÉSZETEK,IRODALOM,ZENE,FILOZÓFIA
(És nincs önkontrollja az ilyen életre nevelt embernek.)
Most magyar állampolgárként archaikus multunkat tekintve nem látom kötelezetségeink kultúrális sorait.Hol várnak el tőlünk ilyen tisztelgést multun után.Nevel e minket országunk vagy bármely nyugati ország és nyugati kultúra határain belül ilyen szilárdságot fegyelmet PATRIOTIZMUST?!........................................................
24 óra elteltével csak serkentőanyagok segitségével lehet ébrenmaradni ilyen pl:a KÁVÉ stb.Ha nem megfelelő a pihenésre szánt idő(kevesebb) a 6 óránál akkor idegrencerünk kevesebb és több téves ingerülettel figyelmeztet arra hogy nem elég időt aludtunk.Renszerint koncentrációs problémák jelenkeznek(felerősödő hangok) látási problémák amik táplálkozási és alvási hiányból adódik.Aki nem piheni ki magát annak felborúl biológiai egyensúlya ilyen pl: a rendszertelen táplálkozás.A szervezetünk anyagcserefolyamatai szabályozzák idegrenszerünk működését.Testünk szabályos működéséhez elengethetetlen a renszeres és egészséges táplálkozás és ezt a biológiai folyamatot segítő pihenés és alvás.
És ezt most az imént megjegyzettek után,figyelembe véve a kínai férfi esetét elfogadható hogy bemegy egy internetkávézóba és 3 napot tölt egy számitógép előtt szórakozik, játszik és meghal úgy hogy többen látták elájulni és nem nyújtottak segitséget.
Nos eléggé szeptikus vagyok e hirrel szemben, de a média befogadóképességét szinesíti e ambivalencia vagy tényleg eltereli tekintetünket a valóságról és embertársainkról a vírtuális szenvedély még akkor is ha ezek hátterében az ember ál?......
"Egy biztos, minkettőnek előzményei és következményei az ember."
(Noe 2007.10.11.)
Sejtem hogy lehetett:
Gondolom az egyik klántársa a wow-ban szerzett csomó t6-ot meg miegymást, így 120 dmg-uppal többje volt, ami +200 átlagsebzést jelenthetett a másik kockafejű kínainak. Ezen besérülve nekiállt, hogy visszaszerezze az elképzelhetetlen boldogságot jelentő guild-elsőséget... Márpedig ő igenis több dps-t fog tolni ssc-ben vagy mittomén most mi a menő. Had gratuláljak...
Aki ennyire degenerált, hogy 3 napon keresztül játszik, és még enni sem akar, az magára vessen. Jó, persze, észrevehették volna, meg egyebek, de képzelem, hogy mennyire tiltakozhatott is, illetve a netcafé tulajdonos, ha megkapja a pénzét, akkor gondolom, nem igen foglalkozik az esettel.
Ja, az meg a másik: egy 30 éves férfi elvileg önmagáért felel, felnőtt ember, mérlegelnie kellene a dolgokat...
De valószínűleg valami agybetegsége lehetett
Aki ezek után a WoW-ra vagy más MMO-ra haragszik, az magára vessen... Az legfeljebb lemarad egy jó kis játékról.
Egyébiránt olyan sok ember él a földön, hogy akadnak olyanok szükségszerűen akik furán vagy tragkusan haláloznak el. Számtalan példa van rá. De valamiért az alapvető butaságok, és agresszív terjeszkedés ellenére még mindíg nem halt ki az emberei faj. Bár nemhiszem, hogy az mmo lenne érte okolható, ha cska át nem megyünk valami mátrixféle dologba, vagy meg nem fertőz minket az információ mint amikor amerikában lejátszották a világok háborúját mint rádiójátékot, már jópár esztendeje, és az emberek elhitték, hoyg ufók támadtak, meg miegyéb, és elkezdtek lövöldözni egymásra...
Vagy jó példa amiért betiltatta állítólag az ortt a shongokut, mikor álltólag gyerekek haltak bele, mert elhitték, hogy nekik is olyan képességeik vannak mint ami a mesében szereplet, vagy agyonverték a testvérük stb.
A mentális betegség a skizofrénia, a szenvedélybetegség, és sok egyéb mindíg is nyomasztó árnyiékként nehezedett az emberei elmére. Túl tökéletlen szerkezet még mindíg... És olykor nagyon kicsi a vélt vagy valós világ között a külömbség.
De ez hogy ezért halnak meg emberek...igy szar érzés wowozni
Egyébként én nem játszottam még MMO-val (hála Istennek), és nem is akarok. Tényleg sokkal jobbak a "sima" játékok, amikben nincsenek ilyen bonyolult fejlődési rendszerek, meg egyéb hülyeségek, amik miatt egyesek képesek annyira megszállottá válni, mint ez az ember. Megkockáztatom: egy WoW játszma meg sem közelíti egy Medal of Honor vagy egy Jedi Academy játszma színvonalát, és ezek legalább nem is tesznek függővé, és könnyebben abba lehet hagyni őket. (bár ízlések és pofonok)