Az idei év egyik legjobban várt videójátéka lett a Horizon Zero Dawn folytatása, a Forbidden West, amiben Aloy a nyugati védékekre látogat, hogy ott újabb barátokra és persze ellenségekre tegyen szert. A folytatás minden szempontból nagyobb, látványosabb, és persze monumentálisabb, mint elődje, nekünk pedig lehetőségünk nyílt rá, hogy interjút készíthessünk a fejlesztőkkel. Baas Misja, vezető művészeti igazgató, készséggel állt a rendelkezésünkre, és elárult néhány izgalmas részletet az idei év egyik legnagyobb durranásáról.

horizon-forbidden-west-shellsnapper-aloy-guerrilla.jpg

Miért pont az apokaliptikus San Franciscóban játszódik a játék, és nem más helyszíneken?

– A Horizon Zero Dawnban számos ikonikus helyszínre kalauzoltuk el a játékost, mint például Denver, Monument Valley és Yellowstone. Ezer évvel a jövőben, ezeknek a híres helyszíneknek a meglátogatása a Horizon világának szerves része, ez teszi szórakoztatóbbá a folyamatos felfedezést. A Forbidden West esetében ezt meg akartuk duplázni, még izgalmasabbá akartuk tenni, ezért nyugatra merészkedtünk, a sivatagi környezettel borított Utah-ba, és onnan egészen a Csendes-óceán partjáig, San Franciscóig. Az Egyesült Államoknak ez a része elképesztően gazdag és változatos környezetet rejt magában, és a világ legikonikusabb helyszínei közé tartozik.

Kapunk valamilyen információt ennek a posztapokaliptikus világnak a többi részéről?

– A játék küldetéseinek teljesítése során a világ számos más helyszínéről is tudomást szerezhetsz, amelyek közül néhányat még nem hoztunk nyilvánosságra. Mindig is az volt a célunk, hogy a játékosok elvesszenek ebben a gyönyörű világban, amely mind történelmében, mind kultúrájában nagyon gazdag, és természetesen veszélyektől sem mentes.

Lesznek olyan fontos döntések, amelyek befolyásolják a történetet?

– Lesz néhány olyan küldetés, ahol a játékos kulcsfontosságú döntéseket hozhat, és amikor Aloy tetteinek szemmel látható következményei lesznek a körülötte lévő világra. És természetesen hatalmas szabadság és választási lehetőség van abban, hogy a játékos hogyan fedezi fel a Tiltott Nyugatot és annak rejtélyeit.

misja-baas.jpg

Mi volt a legnagyobb nehézség a víz alatti világ megalkotásakor?

– Az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy hogyan működjön és nézzen ki pontosan a víz alatti világ, az ottani közlekedés, és a különböző helyzetek, tevékenységek. A víz lekorlátozza a látótávolságot, a fények és színek változása pedig a mélységtől és típusától függően változik. Például 30 méterre a víz alatt, ahol egykoron egy utca volt, mindennek másképp kell kinéznie, mint mondjuk egy bunkernek, amit elöntött a víz.

Találhatunk-e a víz alatti helyszíneken gyűjthető tárgyakat vagy fontos anyagokat?

– Abszolút! A víz alatti helyszíneink ebben az értelemben nem különböznek a szárazföldi helyszíneinktől. Azt szeretnénk, ha felfedeznétek, és ezért meg is jutalmazunk titeket!

Milyen kompromisszumokat kellett kötni a prev-gen (PS4) verzió miatt?

– A Horizon Forbidden West remekül néz ki és fut PS4-en is. Ez a harmadik címünk PS4-en, és minden egyes résznél tovább optimalizáltuk és fejlesztettük a Decima játékmotorunkat. Ez a második Horizon-játékunk, így egyre jobbak lettünk abban, hogy a tartalmainkat a PS4-en is lenyűgözővé tegyük, és már tényleg a hardver határait feszegetjük. Ez meg is látszik, és hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy milyen jól néz ki a játék PS4-en. PS5-ön a Forbidden West még jobban fest, közeli és távoli kameranézeteknél is sokkal több részletességet fedezhettek fel. Az extra teljesítmény azt is lehetővé tette számunkra, hogy egy filmszerű világítási rendszert használjunk Aloy-on, hogy igazán kiemeljük hajának, arcának, és a különböző ruháinak a részleteit.

Baas Misja, köszönjük szépen az interjút!


Horizon Forbidden West tesztünket ITT olvashatod el! A videótesztért pedig IDE kattints!