A Metal Gear Solid V-öt (adatlapunkon) és a játék előzményeként szolgáló Ground Zeroest is hajtó, belsős fejlesztésű motorról már cikkeztünk nem egyszer, az idei GDC-n pedig végre élőben is meg lehetett nézni, mit tud a Kojima Productions fejlesztése. Bár a motor elméletileg Xbox 360-on és PlayStation 3-on fut, olyan grafikát villant, hogy azt akár a korai nextgen játékok is megirigyelhetnék. Ugyanakkor természetesen a FOX PS4-en, új Xboxon és PC-n is képes működni, arcfelismerő és valós időben karakterreket modellező eljárása pedig akár komoly konkurenssé is teheti az Unreal Engine 4.0 és a CryEngine 3.0 számára.
A videót eddig csak az élő stream kiollózott, nem épp jó minőségű változatában lehetett megcsodálni, de a GDC lecsengésével kiadtak egy 1080p-s verziót is, amin közelről láthatók a döbbenetes részletességgel megalkotott karakterek, illetve a lágy, real-time árnyékok. Utóbbiaknak köszönheti a FOX, hogy közel áll a fotorealizmushoz, melyre egyébként is törekszik Kodzsima Hideó tervező szerint. Nagyon várjuk, hogy akcióban is lássuk a Konami új csodáit, és bízunk benne, hogy a jelenlegi konzolok után végre új gépekre is bejelentik az MGS V-öt. Meg persze PC-re is kérjük!
Azt gondolom, hogy amekkora ugrás vana két konzolgeneráció között, mint hardverileg, mint technológiailag (pc-hez hasonlító architektúra) A ps4-től én legalább egy fotó realisztikus látványt elvárnék, kb. 3-4 éven belül, mert képesek rá a fejlesztők, csak, hát ők is pénzből élnek.....